ממליצים על היינץ בכל פה

השבוע קיבלנו חיזוק משמעותי להשקעה במניית היינץ ונשתדל להחזיק בה לטווח הארוך *ומה לגבי הכיוון שאליו הולכת הכלכלה הגלובלית? כאן אנחנו מבולבלים / זיו סגל

אחת המניות הסולידיות של תיק קניון המניות היא היינץ. זוהי חברה ותיקה, מנוהלת היטב, עם מותגים המהווים פרה חולבת, מכפיל 16 ותשואת דיבידנד של 4.1%. המניה הפגינה חוסן בימי ירידות שערים, וכתבה במגזין בארונ'ס גרמה לי להבין שמדובר ביותר מהשקעה סולידית טובה. יש בה פוטנציאל צמיחה שהופך את היינץ להשקעה מעניינת במיוחד.

הפוטנציאל מגיע מסין, רוסיה ואמריקה הלטינית. ב-2010 אמורות הכנסות החברה ממדינות מתפתחות להגיע לכדי 15% מסך ההכנסות, כאשר נתון מעניין הוא שחוץ מקטשופ, תחומי הצמיחה כוללים משקאות תזונתיים ומזון לתינוקות - תחום שאם חושבים על הפוטנציאל שלו בסין, למשל, העניין במניה גובר.

בנוסף, החברה מוכרת ארוחות לשומרי משקל, תחום שיצאנו ממנו עם המכירה של מנית שומרי משקל אבל כעקרון לא איבדנו בו עניין. ואכן, המכירות של החברה צמחו ב-8.3% ואנליסטים צופים צמיחה של 6% ברווח ב-2011, ו-9% ב-2012.

חוץ מזה, היינץ גם הודיעה על הגדלת הדיבידנד ותשלום "אקסטרה" של מיליארד דולר ממזומני החברה בחזרה למשקיעים. דרך אגב, 62% מהכנסות החברה מגיעות מחוץ לארה"ב, כך שמדובר בחברה מפוזרת היטב ופוטנציאל הצמיחה שלה הוא גבוה בכל השווקים בהם היא פועלת. בקיצור, אחלה חברה.

מתאוששים או מתכווצים?

במחלקה האסטרטגית של אופנהיימר העולמית ממשיכים להיות חיוביים ביחס לשוק המניות האמריקני. למרות תגובת השוק לנתוני דו"ח התעסוקה ביום שישי שעבר, בבית ההשקעות בוחרים להצביע על הכוס המלאה: בסופו של דבר, נוספו מקומות תעסוקה. כן מציינים שם ש"צמיחה היא צמיחה".

ה-IMF צופה שסין תצמח מהר יותר משאר העולם ב-5 שנים הבאות. מדובר בצמיחה צפויה של 10% לעומת 6% בשאר המדינות המתפתחות ו-2.5% במדינות המפותחות. באופנהיימר גם מפריכים את הטענה שהיורו החלש יפגע ברווחי החברות בארה"ב, שכן מחקרים מראים שאין קורלציה כזו. הם מציינים את מה שגם ברננקי אמר, שכלכלת ארה"ב נמצאת רק בשלב מוקדם של ההתאוששות והסיכון לתחתית כפולה הוא נמוך. הפסיכולוגיה השבירה של המשקיעים היא זו שגורמת להם להגיב בפאניקה לכל נתון מאכזב.

תיק מניות מאוזן צריך לכלול מצד אחד מניות איכותיות של חברות תעשייתיות המתאימות לשלב הראשוני של המהלך הכלכלי, מניות טכנולוגיה ומניות צרכנות מחזורית. מהצד השני צריכות להיכנס אליו חברות המשלמות דיבידנד (הזכרנו כבר את היינץ). תיק כזה ישלב בין פוטנציאל העלייה של השוק לבין הגנה מתיקונים בשוק.

לעומת זאת, אמיר ארגמן, אנליסט המאקרו של אופנהיימר ישראל, רואה את הדברים אחרת: יש בעיה משמעותית עם מדד המדדים המובילים (Leading indicators) שמפורסם מדי חודש בארה"ב (שגם הוא כבר רשם ערך שלילי בפעם האחרונה) והיא שחלק מהנתונים מתפרסמים על ידי הממשלה באיחור של כמה שבועות והם כוללים הערכות שמתעדכנות חודש אחרי, הוא מציין.

בעיה נוספת של המדד היא שהוא כולל רכיב של שוק המניות מתוך הנחה כי השוק חוזה תהליכים בכלכלה הריאלית. אבל המשבר האחרון לימד אותנו כי הקשר הזה אינו מובן מאליו ולעיתים מדדי המניות מגיבים ללא קשר לכלכלה. בעיה נוספת היא שהמדד הזה מתעלם מחלקו העצום של הצרכן בכלכלת ארה"ב, ורוב המשתנים בוחנים היבטי יצור - תחום פחות משמעותי בכלכלה האמריקנית.

ה- Consumer Metrics Institute, גוף מחקר אקונומטרי חדש, מפרסם סט של מדדים המייצגים שינויים יום-יומיים המתארים את ביקוש הצרכן האמריקני למוצרים שונים. המדדים מעודכנים כמה פעמים בשבוע ומפורסמים ללא תשלום (בכתובת: www.consumerindexes.com). מי שיבדוק שם יגלה שאינדקס הצמיחה היומי שמפורסם על ידם מראה מזה תקופה ארוכה (מתחילת שנת 2010) כי עברנו למגמה של התכווצות של הכלכלה.

המודל שלהם מודד את "צד הביקוש של הכלכלה" והוא מצביע כי לפני 140 ימים עברנו להתכווצות והבעיה המרכזית היא שקצב ההתכווצות הולך ועולה. כמעט חמישה חודשים עברו מאז החלה מגמת ההתכווצות ולא ניכר כי היא רושמת תחתית. אם אנו מנסים להסיק מסקנה מהמדד הזה הרי שהיא צריכה להיות שהכלכלה ודאי לא רושמת התאוששות בצורת V ולצערי אפילו לא בצורת W.

הבעיה המרכזית היא כי לפי הנתונים העכשוויים אנו נמצאים במגמה מדאיגה הרבה יותר של העדר צמיחה ואפילו התכווצות ארוכת טווח. ניתן לפרש זאת כהאטה מתמשכת בקצבי הצמיחה של ארה"ב והמחמירים אפילו יראו בכך שינוי מבני בכלכלת ארה"ב. המדד מורכב ממדדי משנה וחשוב לציין כי אחד המדדים המפתיעים לטובה הוא מדד ה-retail שרושם דווקא מגמה חיובית לאחרונה, בעוד שהמדדים השליליים ביותר הם של סקטור הטכנולוגיה והבנייה.

עד כאן נקודת המבט של ארגמן. נשמח לקבל גם את ההתייחסות שלכם לשתי הדעות (במייל: segalziv@gmail.com. נא ציינו אם אתם מאשרים לפרסם את התגובה, כולה או חלקה, בכפוף לעריכה).

השקעה עם חורים

בטור הניתוח הטכני האחרון ציינתי שורה של מניות "קלילות" מתיק קניון המניות שמתאימות למי שסבור שהשוק יעלה (S, LVS, OVTI, SVVS MGM CROX, CRBC, MHGC, C, DDR). בתגובה קיבלתי מייל ששאל האם CRBC לא עדיפה על CROX, שכן CROX כבר עלתה בעוד ש-CRBC נמצאת מעל רמת תמיכה.

זו שאלה מעניינת וחשובה. בתיק יש מקום גם למניות כמו CROX, נקרא להן מניות מומנטום (דרך אגב פעם היא הייתה במצב של CRBC וכבר עשינו עליה סיבוב במצב הזה. עכשיו היא מניה סולידית יותר), וגם למניות כמו CRBC שאותן ניתן לכנות מניות מחיר. ההשוואה בין שתי המניות היא כמובן טכנית בלבד, שכן הן מגיעות מתחומים שונים לגמרי (בנק עם חורים מול נעלים עם חורים, אם תרצו).

CROX נמצאת מזה זמן רב במצב של עוצמה בהשוואה ל-S&P 500, יש בה איסוף יפה וגם תחתית ספל ממושכת על הגרף. המניה הזו בנויה למהלך עלייה משמעותי למרות שבשפל היא כבר נסחרה ב-0.94 דולר. יש לה התנגדות בשיא האחרון באזור ה-11.5 דולר ואם היא תעלה מעל השער הזה, זה יהיה סימן שורי נוסף.

CRBC היא מניית בנק אזורי קטן, שעדיין מגרדת את התחתית והדמיון ל-CROX נובע ממחיר היעד של אופנהיימר שגם כאן גבוה בעשרות אחוזים משער המניה. נכון לתחילת השבוע, נוצרה תמיכה יפה ב-0.85 ממנה אפשרי מהלך עלייה משמעותי. קורא נוסף העיר לגבי הסיכון שבהשקעה בבנק קטן אבל בעניין הזה אני נסמך על ההמלצה של אופנהיימר בשילוב ההזדמנות הנראית על הגרף.

הגנה על תיק הקניון: נפתחה מתחת ל-1065 נסגרה ב-1060.5. מוקמה לאחרונה ב-1050 (עדכונים מאז באתר "גלובס", באזור הניתוח הטכני). 10,560 דולר נוספו לתיק.

זיו סגל -A level 2 Chartered Market Technician(CMT) . יועץ ניתוח טכני לאקסיומה בית השקעות. דירקטורים: אביבית מנה קליל וסרגיי וסצ'ונוק (אופנהיימר), אלון גל (דאטה פרו), דיוויד סלומון ואלי אברמוביץ (PDM). יועצת להשקעות בסין: Jay Yang . לעדכונים בזמן אמת ולגרפים של מניות הקניון: אתר גלובס, מדור ניתוח טכני. הטור נכתב מספר ימים לפני פרסומו. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. זיו ו/או לקוחותיו עשויים להחזיק בניירות ערך או נגזרי ניירות ערך המוזכרים כאן.