אירופה ננעלה בעליות למרות המגמה השלילית בוול סטריט

בריטיש פטרוליום זינקה לאחר שהחברה הודיעה כי ביצעה הפרשה ותשהה חלוקת דיבידנד ■ נתוני מאקרו מעורבים בוול סטריט ■ הנפקת אג"ח מוצלחת בספרד - הממשלה גייסה כמעט 3.5 מיליארד אירו

אירופה ננעלה הערב (ה') בעליות שערים על אף המגמה השלילית בארה"ב לאחר ההצלחה של הנפקת האג"ח של ספרד. בפתיחה נרשמה מגמה מעורבת, לאחר שבאסיה הסתיים המסחר במגמה מעורבת ולקראת פגישת הפסגה של ראשי גוש האירו.

הנפקת האג"ח של ספרד עברה כאמור בהצלחה והממשלה גייסה כמעט 3.5 מיליארד אירו - בקצה העליון של טווח הגיוס שתכננה. ספרד גייסה 3 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח ל-10 שנים ובריבית של 4%. כמו כן היא גייסה 479 מיליון אירו בהנפקת אגרות חוב ל-30 שנה, בריבית של 4.7%. הממשלה תכננה לגייס 2.5-3.5 מיליארד אירו וגורמים בחדרי מסחר באירופה מסרו לסוכנויות הידיעות כי הביקושים בהנפקה היו חזקים.

נזכיר כי אתמול אמר גורו ההשקעות, ג'ורג' סורוס, כי יש סיכוי גבוה מאוד שגוש האירו יקלע למיתון בשנה הבאה ולאחריו יגיעו שנים של קיפאון. זאת, בעקבות תגובת קובעי המדיניות למשבר החובות של גוש האירו. "הליקויים המובנים בגוש רק החמירו לאחרונה בעקבות הטיפול במשבר. היעדר מנגנון תיקון או תנאים המאפשרים למדינות מסויימות לעזוב את הגוש עלולים להוות נקודת חולשה קטלנית ולהביא לפירוקו של הגוש בשנים הקרובות", אמר סורוס.

מניית BP זינקה, לאחר שהחברה הודיעה כי ביצעה הפרשה ותשהה חלוקת דיבידנד. קבוצת MAN בלטה אף היא.

באסיה הסתיים המסחר במגמה מעורבת, לאחר סגירה מעורבת בניו-יורק. מניות המחצבים ירדו בעקבות נתונים חלשים על שוק הנדל"ן האמריקני שפורסמו אתמול.

בזירת המאקרו פורסמו לא מעט נתונים. התפוקה התעשייתית עלתה ב-1.2% בחודש מאי - מעבר לציפיות שעמדו על 0.8%. התחלות הבנייה ירדו ב-10% בחודש מאי והסתכמו ב-593 אלף במספר. בשוק ציפו ל-630 אלף התחלות בנייה, כך שהנתון אכזב. גם נתון אישור הבנייה יצא מתחת לציפיות שהראה על 570 אלף אישורים.

בחזרה לאסיה. "המשקיעים ממהרים לממש רווחים לאחר 6 ימי עליות. מפלס אי הוודאות עדיין גבוה למרות שהכלכלה הריאלית מראה עוצמה", אמר לבלומברג מיצושיגי אקינו, מנהל השקעות בטוקיו. הסוחרים באסיה ממתינים לבשורות בעקבות פסגת ראשי גוש האירו המתקיימת היום.