ת"א סיימה בעליות: המעו"ף הוסיף 0.7% - ועלה ב-1.5% השבוע

המחזור הסתכם בכ-1.43 מיליארד שקל ■ פתיחה חיובית וול סטריט ■ עליות באירופה בעקבות הצלחת הנפקת האג"ח של ספרד ■ זיו סגל: נראה שהמהלך מעל הממוצע ל-21 יום נתן סיכוי יפה למגמת העליה

הבורסה בת"א נסחרה וננעלה היום (ה') במגמה חיובית במקביל לעליות בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים בוול סטריט בעקבות ההצלחה של ספרד לגייס קרוב ל-3.5 מיליארד אירו בשווקים. המדדים המובילים בת"א סיימו בעליות שבין 0.3% ועד 1.9%, כשהמעו"ף הוסיף היום 0.7% וסגר שבוע בעלייה של 1.5%. מחזור המסחר היה נמוך היום והסתכם בכ-1.43 מיליארד שקל.

אתמול, עבר יום מסחר תנודתי על וול סטריט. באסיה, מגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים מאפיינת את המסחר. הסוחרים באסיה ממתינים לבשורות בעקבות פסגת ראשי גוש האירו המתקיימת היום.

בזירת המאקרו בארה"ב פורסם ב-15:30 כי מספר התביעות לדמי אבטלה רשמו עלייה מפתיעה לעומת הצפי לירידה. מדד המחירים לצרכן ירד בהתאם לצפי, מדד הליבה עלה גם כן בהתאם לתחזיות.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מציין כי מדד תל אביב 25 נתקע ביום רביעי ביו הממוצע הנע ל-200 יום מלמעלה לממוצע הנע ל-21 יום מלמטה. האחרון מלמד על עליה, הראשון מלמד על תקפותה של מגמת הירידה ארוכת הטווח. כמנתח טכני הכותב עדכון בסוף יום המסחר (ד') אני נדחק לפינה ונדרש להעריך מי מהממוצעים משקף את העתיד. למרות שאין לזלזל בממוצע ל-200 יום, נראה שהמהלך מעל הממוצע ל-21 יום נתן סיכוי יפה למגמת העליה.

האזור 1097 עד 1090 הפך להיות אזור תמיכה משמעותי שמהלך מתחתיו יחשב סימן דובי ביותר שיצביע על מגמת ירידה ארוכת טווח ב"הובלת" הממוצע הנע ל-200 יום. תמיכה מעל 1097 תותיר סיכוי משמעותי לעליה ומהלך מעל 1110 יחשב סימן שורי ארוך טווח. השורה התחתונה: סיכוי "מתוח" לעליה שיתחזק מעל 1110 ויתבטל מתחת ל-1090.

עליות בטבע וכי"ל, אלביט מערכות נחלשת

מניית טבע , עם פער חיובי של 1.6% מהבוקר, רשמה עלייה. גם נייס ופרולור ביוטק התקדמו על רקע פערים חיוביים. עוד בלטו בעליות חדות מניות מכתשים אגן , כי"ל , סרגון וכלכלית ירושלים .

אלביט מערכות רשמה ירידה. טורקיה החליטה להקפיא את כל ההסכמים הביטחוניים בישראל, ובכללם פרויקטים למכירת 1,000 טנקים מסוג "מרכבה 3", הכשרת טייסים טורקים וכן טיסות תמרון של חיל האוויר הישראלי מעל שמי טורקיה. כך מדווח היום העיתון הטורקי "טודיי זמאן". העיתון מדווח על הקפאת עסקת טילים ב-1.5 מיליארד דולר ושדרוג טנקים ב-575 מיליון דולר. יש לציין כי העיתון "טודיי זמאן" הינו בעל אג'נדה אנטי-ישראלית מובהקת ובישראל לא אישרו עד כה את דיווח. ההערכות הן כי שווי ההסכמים נאמד בכ-7.5 מיליארד דולר. כ-5% ממכירות החברה מקורן בטורקיה.

חברת טאואר מרחיבה נוכחות במזרח הרחוק. החברה הודיעה היום כי נבחרה על-ידי מרכז התכנון היפני טופן (TDC) כיצרנית השבבים המועדפת לטכנולוגיות ייחודיות.

הבוקר דיווחנו כי משקיעי אלרון יתבקשו באסיפה הקרובה, בין השאר, לאשר מענק מיוחד בגובה 600 אלף שקל לפרופסור גבי ברבש, שכיהן כיו"ר חברת הפרוטפוליו 3DV, שהקניין הרוחני שלה בתחום הממשק לזיהוי מחוות גוף נמכר למיקרוסופט במאי 2009 תמורת כ-34 מיליון דולר.

לאחר סיום המסחר אתמול דיווחנו כי חברת אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר, באמצעות חברה בת אמריקנית אלביט פלאזה ארה"ב שעוסקת בהשקעה בנדל"ן מניב בארה"ב, השלימה השקעה ראשונה בארה"ב ברכישת קרן ריט אוסטרלית (Macquarie DDR Trust) תמורת 116 מיליון דולר.

כלכלני פסגות משיקים סיקור לחברת דור אלון בהמלצת קניה ובמחיר יעד של 93 לעומת מחיר שוק של 55 שקל. ההמלצה מתבססת על ההערכות לצמיחה ולשיפור בתוצאות הפעילות העסקית של החברה בשנים הבאות על רקע מגוון רחב של התקשרויות בהסכמים להקמת מתחמי תדלוק ומסחר, פוטנציאל הרחבת הפעילות הקמעונאית באמצעות פריסת סניפי רשת AM:PM מחוץ לגוש דן, המשך פתיחת חנויות בקיבוצים בעידוד השותפות האסטרטגית עם ארגוני הקניות של הקיבוצים.

יחידות ההשתתפות של גבעות המשיכו לרכז עניין רב ורשמו עלייה חדה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]