וול סטריט ננעלה בעליות שערים בפיניש של הרגע האחרון

מדד פילדלפיה 'פד' עמד על 8 נקודות בלבד הצפי עמד על 21.1 נקודות ■ מספר התביעות עלה בשבוע החולף ל-472 אלף, גבוה מהצפי ■ ספרד גייסה באג"ח ממשלתיות כמעט 3.5 מיליארד אירו בביקושי יתר

דקות לסיום המסחר, לאחר יום מסחר תנודתי וללא סיבה ניכרת לעין, הצליחו המדדים המובילים בוול סטריט להינעל הלילה (ה') בעליות שערים. כאמור, יום המסחר התאפיין בתנודתיות, כאשר לאחר פתיחת מסחר חיובית, עברו המדדים להיסחר במשך רוב יום המסחר בירידות שערים לאחר שמדד הפילדלפיה 'פד' ליוני איכזב קשות את השוק כשעמד על 8 נקודות בלבד לעומת צפי לירידה ל-21.1 נקודות. המדדים עצמם ניסו להתאושש במעט במהלך יום המסחר אך חזרו למגמת ירידה עד לנעילה חיובית. כמו ניו יורק, גם בורסות אירופה הצליחו להינעל הערב במגמה חיובית. עוד היום: ספרד הצליחה בהנפקת האג"ח שלה, שזכתה לביקושים חזקים והעניקה הקלה מסויימת על החששות ממשברי החוב האירופאים.

כאמור, הנפקת האג"ח של ספרד עברה היום בהצלחה והממשלה גייסה כמעט 3.5 מיליארד אירו - בקצה העליון של טווח הגיוס שתכננה. ספרד גייסה 3 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח ל-10 שנים בביקושי יתר ובריבית ממוצעת של 4.7%, ועוד 479 מיליון אירו באגרות חוב ל-30 שנה בריבית של 5.9%. גורמים בחדרי מסחר באירופה מסרו לסוכנויות הידיעות כי הביקושים בהנפקה היו חזקים. ממשלת ספרד מנסה לצמצם את הגירעון שלה ולגייס הון כדי למחזר חובות, כאשר במקביל ישנו חשש בשווקים שמא השווקים יטרקו את הדלת בפניה של ספרד. ממש כמו במקרה של יוון.

מדד הפילדלפיה 'פד' איכזב קשות את השוק

יום עמוס היום בוול סטריט: לפני הפתיחה, ב-15:30 שעון ישראל, פורסמו נתוני התעסוקה השבועיים, אשר הפתיעו לרעה כאשר הצביעו על עלייה ל-472 אלף תביעות לעומת צפי לירידה דווקא ל-450 אלף תביעות. בשבוע שעבר נרשמה קריאה של 456 אלף תביעות. התביעות המתמשכות עלו ל-4.571 מיליון תביעות, אכזבה לעומת צפי ל-4.475 מיליון לאחר 4.462 מיליון תביעות בשבוע שעבר.

באותה שעה פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש מאי (CPI), שירד ב-0.2%, בהתאם לצפי, בהמשך לירידה של 0.1% בחודש אפריל. מדד הליבה עלה ב-0.1%, בהתאם לצפי, לאחר קיפאון בחודש הקודם. הגירעון בחשבון השוטף לרבעון הראשון הפתיע לטובה ועמד על 109 מיליארד דולר לעומת צפי לעלייה ל-120 מיליארד דולר לאחר שהגירעון בקריאה הקודמת עמד על 116 מיליארד דולר.

אחרי הפתיחה פורסם מדד האינדיקטורים הכלכליים המובילים לחודש מאי, אשר עלה כצפוי ב-0.4% לאחר ירידה של 0.1% באפריל.

מניית נוקיה התאוששה לאחר אזהרת הרווח

בריטיש פטרוליום ריכזה עניין רב לאחר שהחברה הסכימה אתמול לממן קרן ייעודית בהיקף 20 מיליארד דולר, לניקוי מפרץ מקסיקו מדליפת הנפט הענקית מן הבאר שלה, ולפיצויים על הנזק האדיר שנגרם מהדליפה. החברה גם הודיעה כי תשהה את חלוקת הדיבידנדים שתוכננה לשנה הנוכחית.

לאחר שצנחו אתמול בחדות, פדקס ונוקיה המשיכו לרכז עניין גם היום. הראשונה פירסמה תחזית מאכזבת והשנייה פירסמה אזהרת רווח.

UBS (סימול UBS) ריכז עניין, לאחר שהפרלמנט השוויצרי אישר לו להעביר לרשיות המס האמריקניות שמות של לווים במסגרת הסדר שהושג בין הבנק השוויצרי לבין מס ההכנסה בארה"ב.

[לארביטראז] [לטבלת ישראליות בניו-יורק]