השבוע בוול סטריט: "התיקון מטה הסתיים - השוק יעלה 9%"

אסטרטג שווקים בכיר: "עד סוף השנה נראה את מחירי המניות גבוהים יותר; כרגע הסיכון הגדול ביותר לשוק האמריקני הוא מבית, לא מבחוץ" ■ במוקד זירת המאקרו: החלטת הריבית ותחזית הצמיחה

לאחר הטלטלה בשבועות החולפים, השוק בארה"ב צפוי להיתקל ברגיעה מסוימת בשבועות שלפנינו, אם להתחשב במסלול ההיסטורי של הבורסה בחודשים האלו. עם זאת, הכיוון בוול סטריט יכול להיקבע גם ע"י אינדיקטורים טכניים שמאותתים על מגמה חיובית.

פריץ מאייר, אסטרטג שווקים בכיר ב-Invesco, אמר בראיון ל-CBNC כי הוא חושב שהתיקון למטה, שחוו השווקים בשבועות האחרונים, הסתיים. "אני בהחלט מאמין שעד סוף השנה אנחנו נראה את מחירי המניות גבוהים יותר - רמות של 1,200-1,250 נק' במדד ה-500 S&P בהחלט הגיוניות, מה שאומר עלייה של 8%-9% מרמות השוק הנוכחיות". אלק יאנג, אסטרטג שווקים בסוכנות הדירוג S&P, ציין כי "כרגע, הסיכון הגדול ביותר לשוק האמריקני הוא מבית, לא מבחוץ".

לאחר שבוע שבו פורסמו נתוני מאקרו טובים יחסית בארה"ב וכן הקלה בחששות הנוגעים למשבר החוב באירופה, השבוע צפויים להתפרסם נתוני מאקרו חשובים, כגון החלטת ריבית ונתונים משוק הדיור. בימים אלה ניתנת חשיבות רבה מהרגיל לנתוני המאקרו עקב משבר החוב באירופה, שכן המשקיעים אומדים את מידת הנזק של המשבר על הכלכלה האמריקנית.

לייל גרמלי, יו"ר הפדרל ריזרב לשעבר, טוען כי ה'פד' עלול להוריד את תחזיות הצמיחה של ארה"ב לשנים 2010-2011 בעקבות הירידה בביקושים למוצרים אמריקניים והחמרה בשוקי האשראי עקב משבר החוב האירופי. גרמלי מעריך שה'פד' יוריד בשבוע הבא את תחזית הצמיחה ב"כמה עשיריות האחוז" בתחזית לשנת 2010 וב-0.75% בתחזית ל-2011.

במוקד זירת המאקרו: החלטת הריבית ותחזית הצמיחה

ביום ד' יפורסם נתון מאקרו בעל חשיבות גבוהה - החלטת הריבית בארה"ב, כאשר לפי הערכות האנליסטים, ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב תותיר את הריבית במשק האמריקני על רמת השפל הנוכחית 0%-0.25%.

■ ביום ג' יפורסמו נתונים בדבר מכירת בתים קיימים בחודש מאי. כלכלנים צופים עלייה ל-6.1 מיליון יחידות, לעומת 5.77 מיליון בחודש אפריל.

■ במקביל יפורסם מדד מחירי הבתים של FHFA (איגוד סוכני הנדל"ן) לחודש אפריל.

■ ביום ד' יפורסמו נתונים בדבר מכירת בתים חדשים לחודש מאי. כלכלנים צופים כי המספר ירד ל-427 אלף יחידות, בהשוואה ל-504 אלף יחידות בחודש אפריל.

■ ביום ה' יפורסם דו"ח בנוגע להזמנות מוצרים בני-קיימא בחודש מאי. להערכת כלכלנים, בחודש זה נרשמה ירידה של 1.4%, לאחר גידול של 2.8% בחודש אפריל. ללא כלי רכב, ההזמנות צפויות לעלות ב-1.25%, לעומת קיטון של 1.1% באפריל.

■ במקביל, הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה צפוי להראות ירידה ל-458 אלף תביעות מ-472 אלף בשבוע שלפני כן.

■ ביום ו' תפורסם ההערכה השלישית בדבר התמ"ג ברבעון הראשון, הצפויה להצביע על התרחבות של 3% של המשק האמריקני ברבעון זה (בקצב שנתי), בדומה להערכה השנייה.

■ הנתון האחרון לשבוע זה - מדד אמון צרכנים של אוניברסיטת מישיגן, נתונים סופיים, לחודש יוני. הצפי הוא ל-75.5 נקודות.

צפי לעלייה ברווחי אורקל; חוזה חדש לאלביט

אדובי סיסטמס צפויה לדווח לאחר הנעילה ביום ג' על רווח של 42 סנט למניה ברבעון הפיסקאלי השני שלה, לעומת 35 סנט למניה ברבעון המקביל.

ענקית ציוד הספורט, נייקי , צפויה להציג ביום ד' רווח של 1.05 דולר למניה עבור הרבעון הפיסקאלי השני שלה, לעומת 99 סנט ברבעון המקביל.

לאחר הנעילה ביום ה', אורקל תדווח, לפי הצפי, על רווח של 55 סנט למניה ברבעון הפיסקאלי הרביעי שלה, ביחס ל-46 סנט למניה ברבעון המקביל.

נכון ליום ו', BP ניסתה לקבל מ-7 בנקים הלוואות בסך 7 מיליארד דולר, במטרה לייסד קרן בת 20 מיליארד דולר עבור עסקים ואנשים פרטיים שנפגעו מדליפת הנפט במפרץ מקסיקו. בתוך כך, תושבי החוף של מפרץ מקסיקו זועמים לאחר שאמש נודע שמנכ"ל החברה, טוני הייוארד (Tony Hayward) יצא לאנגליה להשתתף במירוץ יאכטות יוקרתי.

אלביט מערכות חתמה על חוזה חדש לאספקת מערכות קשר ותקשורת, מערכות שליטה ובקרה ומערכות לוחמה אלקטרונית לצבא של מדינה בדרום אמריקה בהיקף כספי של כ-130 מיליון דולר.

שבוע גורלי לחברת הביוטכנולוגיה פרוטליקס , ולא פחות - למשקיעים במניה. החברה צפויה לקבל עד יום חמישי הקרוב תשובה מה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקני) עד איזה תאריך תושלם הבדיקה של המנהל בבקשה של פרוטליקס לאישור מהיר (NDA) לתרופה שלה לטיפול במחלת הגושה, ומתי ויינתן האישור הסופי להתחלת השיווק של התרופה. עפ"י הערכות בשוק, פרוטליקס תקבל תשובה סופית עד ה-26 באוקטובר השנה.

חברת סאני שבשליטת אילן בן דב קיבלה הודעה מחברת יורוקום של שאול אלוביץ, לפיה האחרונה מממשת אופציית PUT שהעניקה לה סקיילקס לרכישה בחזרה 4.46% ממניות סקיילקס. לאחר הרכישה סאני תחזיק בכ-82.49% מההון של סקיילקס.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]