שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הגיש היום (א') לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת תקנה חדשה המאפשרת לראשונה למשרד התחבורה לשלול אוטומטית את רישיון הרכב של נהג שהוזמן לבצע ריקול במוסך ולא התייצב כמתחייב מהנוהלים.
על פי התקנה החדשה יחוייב יבואן הרכב שנודע לו מיצרן הרכב או מסוכן המורשה שלו על תקלה בטיחותית סדרתית לדווח לרשות הרישוי בכתב, בתוך שבעה ימים מיום שנודע לו על קיומה של התקלה.
עוד קובעת התקנה כי רשות הרישוי לא תחדש רישיון רכב שנמסרה לבעליו הודעה על התקלה אם חלפו יותר משישה חודשים מיום שנמסרה לו ההודעה והוא לא תוקן, בהתאם להנחיות יצרן הרכ".
יצוין כי עד כה לא היה קיים מנגנון שיאפשר למשרד התחבורה לשלול אוטומטית את רישיון הרכב של נהג שלא ביצע את הריקול כמתחייב מהנוהלים ואגף הרישוי נאלץ לזמן פיזית את בעל הרכב עם מכוניתו כדי לשלול את הרישיון.
השר כץ ציין כי התקנה החדשה תאפשר לאגף הרכב לייעל את המעקב והבקרה אחר ביצוע הריקולים ותבטיח כי בכבישי ישראל לא ינועו כלי רכב שבעליהם התעלמו מחובתם לבצע את התיקון ברכב.
מאיגוד יבואני הרכב נמסר כי הם מברכים על התקנה החדשה של שר התחבורה, שבא להסדיר את כל נושא הריקולים. "האיגוד מאמין שעל מנת להבטיח את שלום הציבור, יש לאכוף ברוח התקנה, ולבצע במהירות את התיקון הנדרש, ובהתאם להוראות היצרן. יחד עם זאת, תקנה זו אינה מסדירה ואינה קובעת כללי אכיפה ברורים על רכבים אשר אינם מיובאים בצורה של ייבוא סדיר או מקביל. לפיכך, נותרה הפריצה שבה רכבים שייבואו בייבוא אישי, לא נתונים לפיקוח, וגורם המחייב אותם לבוא ולתקן את התקלה במהרה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.