הבורסה של ת"א סגרה בעליות; טאואר הוסיפה 5.7%

טאואר הודיעה על שיתוף פעולה עם פוטנציאל הכנסות של 200-300 מיליון דולר ■ שיעור האבטלה במשק נותר באפריל על 6.9%; מכירות רשתות השיווק בחודש מאי נותרו ללא שינוי ■ חדשות רעות: מדד מנהלי הרכש צנח במאי ל-48%

בורסת תל אביב נסחרה וננעלה היום (ב') במגמה חיובית, אם כי מתונה יותר מזו שנרשמה מוקדם יותר במסחר. מדד המעו"ף, שבשיאו נסחר בעלייה של 1%, סגר בעלייה של 0.6% וזאת על רקע התמתנות בעליות בחוזים העתידיים בוול סטריט. המגמה החיובית הגיעה בהמשך לסנטימנט החיובי ששוטף בפתיחת שבוע המסחר את רוב שוקי העולם, לאחר שהבנק המרכזי של סין הודיע שלשום כי יאפשר רצועת ניוד של היואן ובכך יבטל את הקפאת שערו שהחלה ביולי 2008, וזאת לאור השיפור בכלכלה הסינית. המדדים המובילים באסיה ננעלו הבוקר בעליות שערים חדות ובורסות אירופה פתחו את שבוע המסחר במגמה חיובית בולטת.

אתמול הודיעה הבורסה כי הקדימה את פרסום הרכב המדדים החדש ליום ה' הקרוב, הוא יום פקיעת אופציות המעו"ף לחודש יוני, לקראת עדכון המדדים, שייכנס לפועל ביום ה' הבא, ה-1 ביולי. נזכיר כי ההערכה הרווחת היא כי עזריאלי וישראמקו יצטרפו למדד המעו"ף ואילו אורמת והראל יפנו את מקומן במדד.

בצל החדשות הטובות מסין, ניצבת תפנית שלילית למשק כאשר מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש צנח בחודש מאי אל מתחת לרמת ה-50%, אותה רמת מפתח המסמנת את ההבדל בין התרחבות בפעילות התעשייתית לבין התכווצות בפעילות זו. המדד, אותו פרסם היום בנק הפועלים, ירד ל-48.1% במאי מ-59.2% באפריל. זו הפעם הראשונה מזה 11 חודשים שהמדד ירד מתחת ל-50%. כאמור, קריאה מעל 50% מסמנת התרחבות בפעילות התעשייתית, ולהיפך.

עוד היום: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום כי שיעור האבטלה נותר על 6.9% בחודש אפריל, בדומה לחודש מארס, ובכך הוא נותר בשפל של כמעט שנה וחצי. בתחילת השנה עמד שיעור האבטלה על 7.1% והוא ירד בהדרגה ל-6.9%. השיא האחרון באבטלה נרשם בחודשים מאי-יוני 2009, אז היא עמדה על 7.9%.

לצד היציבות בשוק העבודה פרסמה הלמ"ס נתונים שיש בהם כדי להעיד על קיפאון בצריכה הפרטית. לפי נתוני הלשכה, מכירות רשתות השיווק בחודש מאי נותרו ללא שינוי בהשוואה לאפריל (נתוני מגמה). בכך נשמרת למעשה מגמת היציבות במכירות הרשתות מתחילת השנה. בבחינת החודשים מארס-מאי לא עלו כלל המכירות ברשתות השיווק, וזאת בהשוואה לעלייה של 4% במכירות ב-3 החודשים שקדמו לכך.

טאואר דיווחה על שיתוף פעולה ומזנקת

טאואר הודיעה היום כי חברת Canesta בחרה בטכנולוגיית ה-CIS לייצור חיישני תמונה תלת-מימד (3-D) חדשניים. לפי חברת המחקר iSuppli, שוק חיישני התמונה הוערך בשנת 2007 בכ-7.3 מיליארד דולר והוא צפוי לצמוח ל-9.7 מיליארד דולר בשנת 2012. ההערכות בשוק הן כי ההכנסות שינבעו לטאואר משיתוף הפעולה מול Canesta ינועו בין 200 ל-300 מיליון דולר בשנה.

אלביט הדמיה ריכזה עניין בעקבות ההודעה של חברת גמידה-סל, הנמצאת בפורטפוליו שלה, על קבלת אישור ה-FDA להגיש בקשה ב"מסלול מהיר" לשיווק מוצר הדגל StemEx הנועד לטיפול בלוקמיה ולימפומה.

נס טכנולוגיות זכתה בחוזה מיקור חוץ לארבע שנים עבור שירותי בריאות כללית לאספקת שירותי תמיכת מחשוב (help desk) במתכונת של 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. החוזה הינו בהיקף של 16 מיליון שקל והוא כולל אופציה להארכה לעוד ארבע שנים נוספות.

ביוליין , אשר דיווחה אתמול על הסכם מסחור חדש בצפון אמריקה לתרופת ה-BL-1020 של החברה לטיפול בסכיזופרניה בהיקף כולל של 365 מיליון דולר, הוסיפה לרכז עניין רב. אקסלנז נסחרת לאחר שהודיעה אתמול כי חתמה על הסכמים עם שתי ענקיות הפצה של ציוד רפואי בארה"ב להפצת מוצריה בתחום אבחון חיידק ה-H.Pylori.

בבנק אוף אמריקה פרסמו בסוף השבוע סקירה מקיפה על הקופקסון של טבע , ועל התחרות הצפויה לה, בה הם מעלים חששות למניה ולתרופת הדגל של החברה, ואף מדברים על תרחיש של דאונסייד של 5 דולרים למניה. אם יתממש תרחיש שבו לא תהיה תחרות גנרית עד 2020, יש אפסייד של 11 דולר למניה.

קבוצת דלק הוסיפה להיסחר על רקע הדיווחים לפיהם דלק US, חברה-בת של הקבוצה בארה"ב, עומדת לרכוש את בית הזיקוק מונטריאול-איסט המיושן מבעליו, ענקית הנפט רויאל-דץ-של, תמורת 147 מיליון דולר. "גלובס" חשף אמש כי מונטריאול-איסט הוא אחד מכמה בתי זיקוק בצפון אמריקה המעניינים את קבוצת דלק. הקבוצה בודקת זה כשנה הצעות לרכישת בית זיקוק ביבשת, מתוך כוונה לנצל את השפל הפוקד את הענף בעקבות ירידת מרווחי הזיקוק.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]