בורסות אירופה סגרו בעליות: BHP זינקה 4.7% בלונדון

BP הודיעה כי עלויות הטיפול בדליפת הנפט הגיעו ל-2 מיליארד דולר ■ הבורסה בצרפת עלתה ב-1.33%, בריטניה הוסיפה 0.9% ■ נעילה חיובית באסיה - הבנק המרכזי של סין הודיע כי יאפשר רצועת ניוד של היואן ובכך יבטל את הקפאת שערו

שוקי אירופה נסחרו היום (ב') בעליות שערים. עם זאת, המגמה החיובית נחלשה בחצי השני של היום, במקביל להחלשות בעליות בוול סטריט. אחד הגורמים המרכזיים שתרמו לסנטימנט החיובי היה ההודעה של הבנק המרכזי של סין כי יאפשר רצועת ניוד של היואן ובכך יבטל את הקפאת שערו שהחלה ביולי 2008, וזאת לאור השיפור בכלכלה הסינית.

מניית בריטיש פטרוליום שנסחרת בלונדון רשמה ירידה חדה בערכה לאחר שהודיעה כי העלויות לטיפול בדליפת הנפט הענקית במפרץ מקסיקו, מה שנחשב כבר לאסון האקולוגי הגדול בהיסטוריה של ארה"ב, מגיעות ל-2 מיליארד דולר - יותר משצפתה החברה. העלות נאמדת ב-33 מיליון דולר ליום, יותר מעלות יומית של 30 מיליון דולר שדווחה בתחילת החודש. מניית BP צנחה מאז תחילת הדליפה ב-20 באפריל ב-48%.

מנגד, מניות המחצבים זינקו על רקע עליות חדות במחירי המתכות התעשייתיות (הנחושת עלתה 3.3%). ריו טינטו עלתה 5% ומניית BHP זינקה 4.7% בלונדון.

נעילה חיובית באסיה

אסיה ננעלה הבוקר אף היא במגמה חיובית לאור הסנטימנט החיובי בשוקי העולם. "הפשרת רצועת הניוד של היואן בסין משמעותית ונראה כאילו השווקים בעולם עומדים לאהוב מאוד את ההחלטה", ציין הבוקר מרטין לאקוס (Martin Lakos), מנהל ב-Macquarie.

ביפן, בלטו לחיוב יצרניות ציוד הבנייה לאור התקוות כי חיזוק היואן יעלה את רווחיהן ולאור המשך הבנייה המואצת בסין - נציין את Komatsu ואת Hitachi Construction .

ענקית הרכב טויוטה הודיעה אתמול כי תחדש את הייצור במפעלי החלפים שלה בסין לאחר ששביתת העובדים במפעלים יושבה שלשום בין הצדדים.

שון קאלו (Sean Callow), אסטרטג מטבעות מ-Westpac Banking בסידני ציין כי "זהו סימן לביטחון בשוקי אסיה והגברת התיאבון לסיכון. בוודאי שגם הסכנות למלחמת סחר ירדו".

"השוק באוסטרליה מתמקד בחדשות בנוגע ליואן", מסר גריס בלייר (Chris Blair), יועץ לקוחות בכיר ב-Patersons. "אני מצפה כי השוק האמריקני יגיב בחיוב לנושא. בטווח הקצר אלה בהחלט חדשות חיוביות אך לכמה זמן תחזיק התגובה? זו כבר תשובה הנתונה לניחוש", הוסיף בלייר.