לרשתות הפנימיות בארגונים יש מוניטין אפרורי: גרסאות משעממות של האינטרנט, ששמורות רק לרגעי בטלה אמיתיים - שבהם אתה רוצה לבדוק את התפריט של הקפיטריה, או לגלות מה יהיו דמי החופשה שלך בעוד שש שנים.
כל זה משתנה. חברת אמריקן אנרג'י, למשל, רעננה את האינטרה-נט אשתקד, וכעת העובדים יכולים למכור ספות, או כרטיס מיותר למופע, בשוק מקוון דמוי Ebay. הרשת הפנימית מציעה גם כרטיסי ברכה ואיחולים קוליים וגראפיים, ובקרוב יתווספו ימי שנה של תחילת עבודה של עובדים, ואפילו בלוגים אישיים.
חברות נוספות מרעננות את הרשת הפנימית בניסיון לעודד שיתופי פעולה בין עובדים, ורוח של שותפות במידע. "זה לא רווחי", אומר וויליאם אמרגיס, מנהל אסטרטגיית האינטרנט של אמריקן אנרגי', "אך זה מאפשר לעובדים לתקשר".
גם חברת הנסיעות קואוני הבינה שהאתר הפרטי שלה להיראות יותר כמו אתר האינטרנט, כדי לפתות עובדים להיכנס אליו. עובדים שנכנסים ל-KISS ("קואוני שירות מידע לצוות") נהנים מתמונות של מצטרפים חדשים ואירועים חברתיים. האתר מארח גם בלוגים של נסיעות, מאת עובדים בחו"ל שבודקים את חבילות הנופש שהחברה משווקת.
לא במפתיע, לחברות טכנולוגיה יש אתרי אינטרה-נט מפותחים. מייקרוסופט מאפשרת לעובדיה להעלות לאתר תצלומים וקליפים של מפגשים ואירועים, או להקים אתרי קהילה לפעילויות כמו ימי עפיפונים ופוטבול; HP מנהל תחרות של כתיבת הבלוג הכי יפה על פסטיבל הסרטים בקאן, שהחברה העניקה לו חסות; האינטרה-נט של יבמ כולל תחרות לווידאו קליפ היפה ביותר בנושא חדשנות.
עסקים מכל מגזר מנסים לשדרג את הרשתות הפנימיות משלוש סיבות, אומרת מנדי תאצ'ר, מנהלת חטיבת התוכן במלקרום, חברת ייעוץ לתקשורת אינטרנט.
ראשית, העסקים הללו בודקים את עולם המדיה החברתית; שנית, העובדים רגילים לאתרי נטוורקינג כמו פייסבוק ויוטיוב (כמה עסקים אף שוקלים להכניס לאינטרה-נט שלהם טכנולוגיית תלת מימד); ושלישית, חברות שהוציאו סכומים גדולים על הרשתות שלהן, מאוכזבות מאוד אם העובדים אינם מתעניינים בהן.
לדברי גורו האינטרנט ג'ייקוב נילסן, המפתח להצלחת האינטרה-נט, בייחוד אם היא משמשת גם לדיונים, הוא לוקליזציה. "חברה גדולה צריכה להפעיל מערכת ייעודית לכל סניף, בו אנשים מכירים יותר ויש להם יותר תחומי עניין משותפים". אז אנשים יכולים להחליף דעות על כל דבר - ממנה מיוחדת בארוחת הצהריים, ועד לאווזות, אשר תוקפות עוברים ושבים שמתקרבים לקיניהן במגרש החניה.
כמה תרחיק לכת מהפכת האינטרה-נט? חלק מחברות שוקלות אפילו שירותי שידוך או דייטינג ברשתות הפנימיות שלהן. "אנחנו מדברים עם כמה חברות על הכנסת שירות כזה", טוען פייר ריד, מנכ"ל סוכנות הדייטים המקוונת Drawing Down the Moon.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.