אם תקלעו בחודשים הקרובים לבוסטון ותמצאו את עצמכם חסרי מעש, תמיד תוכלו לקפוץ לביקור קצר במוזיאון המקומי לאומנות יפה. בין ה-6 במארס ועד ה-3 ביולי, מוצג שם חלק מאוסף המכוניות הפרטי של המעצב האמריקני ראלף לורן, יו"ר ומנכ"ל פולו ראלף לורן. תמורת 22 דולר לכרטיס, תוכלו לצפות בכמה קלאסיקות אירופיות ובכמה מכלי הרכב המרגשים והמסקרנים ביותר שיוצרו בין שנות ה-30 וה-90, כמו בנטלי, בוגאטי, פורשה, מרצדס בנץ, יגואר, אלפא רומיאו ופרארי.
תערוכת המכוניות, הנושאת את השם Speed, Style, and Beauty, היא אולי הבייבי החביב על המעצב האמריקני שאינו שוקט על שמריו, אבל היא לבטח איננה החשובה שבצעדים שבהם נקט בתקופה האחרונה. אחרי שמיתג את עצמו כקלאסיקן, בנה לו קריירה מפוארת כאחד השמות החמים ביותר בסצינת האופנה והעיצוב, קפץ להתארח בתוכניות טלוויזיה כ"חברים", וכבש בסערה אפילו את מילאנו, שועט עכשיו לורן בסערה אל עולם הטניס.
כן, פולו ראלף לורן עומד להפוך בקרוב לאחד השמות החמים ביותר בסצינת הטניס, אחרי שבשבוע שעבר חתמה החברה חוזה שותפות גלובלית לארבע שנים עם התאחדות הטניס האמריקנית, האחראית על אחד מהטורנירים החשובים ביבשת, טורניר אליפות ארה"ב הפתוחה. על פי תנאי החוזה, המתואר בהודעת החברה כהסכם שותפות השיווק הספורטיבית המשמעותי ביותר ב-37 שנות קיומה, תהיה פולו ראלף נותנת חסות ההלבשה הרשמית של אליפות ארה"ב הפתוחה עד 2008. ההתקשרות תכלול היתר עיצוב חולצה רשמית שתשמש את כל השחקנים והגורמים הרשמיים במגרש, כולל שופטי הקו. בנוסף, ייצרו ראלף לורן וההתאחדות נוכחות קמעונאית בולטת במשך משחקי האליפות הפתוחה. בין התוכניות, עיצוב מוצרי מרצ'נדייזינג משותפים, וחשיפה בולטת באתר האליפות הפתוחה.
עם 625,000 אוהדים שהגיעו למשחקים בשנה שעברה ויותר מ-86 מיליון צופי טלוויזיה שצפו ב-2004 בשידורי המשחקים, צפוי החוזה לחזק משמעותית את החשיפה הבינלאומית של פולו ראלף לורן, עד כמה שהיא נראית גדולה למדי כבר עכשיו. "טניס הוא תחום שתמיד חיפשנו דרך להיכנס אליו", אמר לורן לסוכנויות הידיעות. "אליפות ארה"ב הפתוחה היא הפרס האולטימטיבי, משום שזה אירוע פרימיום. זהו אירוע הטניס היוקרתי ביותר באמריקה, אם לא בעולם כולו, והוא מושך את הקהל האיכותי ביותר ואת השחקנים הטובים ביותר בענף, מה שמסביר מדוע אנחנו גאים כל כך לקחת בזה חלק".
כחלק מהיוזמה, חתמה פולו ראלף לורן על חוזה למסע פרסום בכיבובו של סקוט אודסמה, שחקן צעיר בן 18 שזכה כבר בשלושה טורנירים בגראנד סלאם וייצג את מותג הטניס ראלף לורן. "הוא נמרץ, כישרוני ונמצא בדרכו למעלה", אמר עליו לורן. "ובטניס, הרי, הכל מתמקד בעתיד".
ועכשיו, גם ראגבי
אבל לא רק טניס מעניין את לורן. המעצב, שהקים וביסס את האימפריה האדירה שלו על סמל שחקן הפולו, יצר סמל חדש של שחקן ראגבי והשיק סביבה קולקציה חדשה, שוב בתחום הספורט. בפתיחת חנות הלייבל הראשונה בבוסטון באוקטובר האחרון, תיאר את המותג החדש שלו כ-The new Polo והכריז על פתיחת 40 חנויות בתוך חמש שנים. הלייבל החדש שלRalph Lauren Rugby הוא בדגנון "פרפי" ומהווה את הפרויקט הראשון של לורן המיועד ומכוון רק לצעירים, בגילאי 18-25. הוא יכלול מכנסי קורדרוי, חולצות ראגבי, סוודרים, ז'קטים מטוויד, חצאיות מיני ומעילים, וכוונתו המוצהרת, כפי שדווחה למגזין ניו יורק, היא להחזיר את המותג לרשימת עשרת המותגים ה"קוליים" ביותר בין צעירי אמריקה.
עיצוביו הקלאסיים של לורן זוכים למעריצים רבים, וגם אם אינו מוזכר בנשימה אחת עם מעצבי הוליווד כארמני, עדיין מגיעים דגמיו לאוסקר, הוא ממשיך להלביש סלבס ורק השבוע, במגזין הסטייל של ה"ניו יורק טיימס", הוזכרו שמו ועיצוביו בנשימה אחת עם השוליים המצטמצמים בוול סטריט. זהו רמז לגזרות החדשות והצמודות, עם מכנסי הצינור, שמוביל ליין הגברים האולטרא-חדש של לורן, Black Label, קו שאומץ בתצוגות סתיו חורף של מרבית מעצבי הגברים הבולטים.
אבל לורן היה ונותר גורו לייף סטייל עוד הרבה לפני שהגיעה לשטח מרתה סטיוארט. חנויותיו הפזורות ברחבי העולם, מרופדות בשטיחים רכים, ריהוט כבד ובעיקר הרבה אווירה, הן מופת עיצובי. שלל אתרי האינטרנט של מותגיו מספקים לחסידיו שפע של רעיונות לעיצוב הבית, ואף מאפשרים להם להיות מעורבים (במידה כמובן) בעיצוב בגדיהם. אתר עיצוב הבית rlhome מספק הדרכה בכל תחום כמעט, החל מבחירת המצעים ועד צביעה וריפוד ובחירת האביזרים לבית, כולל הפניות לחנויות עתיקות, לשווקים, ולחנויות עיצוב בחמש ערים שונות, וגם למסעדות ולמוזיאונים. באתר polo מוצע למבקר להוסיף מונוגרמה אישית לבגדיו, ואף להתערב בעיצוב הכותונת או החולצה. אבל בעיקר, מוזמנים מבקרי האתר לבצע קניות מקוונות של קולקציית האביב האחרונה. והמחירים? ממש לא בשמים: 49.90 דולר לחולצת כותונת לנשים. *