"כל שותפות שווה זהב": החברות העסקיות שמתגייסות למען ילדי עמותת סאנרייז

עמותת סאנרייז יוזמת פעילויות פנאי וקייטנות דו לשוניות ללא עלות בכל הארץ לילדים המתמודדים עם מחלת הסרטן, ביחד עם אחיהם ואחיותיהם. אז איך נראית הפעילות בצד של החברות העסקיות שנוטלות בה חלק?

עובדי JFrog רצים למען ילדי סאנרייז במירוץ הלילה / צילום: חושן מצלמים
 עובדי JFrog רצים למען ילדי סאנרייז במירוץ הלילה / צילום: חושן מצלמים

הכתבה בשיתוף עמותת סאנרייז

מעורבות חברתית הפכה בשנים האחרונות לערך מוביל בקרב ארגונים רבים בישראל ובעולם. רבים מהצוותים, המשתתפים בפעילות חברתית במסגרת עבודתם, מעידים על חיזוק תחושת המוטיבציה, החיוניות ואפילו המחויבות לארגון ונראה שנוצר כאן מודל מעניין של WIN-WIN. כך למשל קורה אצל החברות Siemens ,JFrog ו-Palo Alto NETWORKS שנמנות בין עשרות החברות המתגייסות למען ילדי עמותת סאנרייז ישראל. סאנרייז יוזמת פעילויות פנאי וקייטנות דו לשוניות ללא עלות בכל הארץ לילדים המתמודדים עם מחלת הסרטן ביחד עם אחיהם ואחיותיהם ובכך מעניקה חוויות ילדות ויוצרת חוסן משפחתי, המסייעים יחד לנצח את המחלה.

"התמיכה של החברות העסקיות היא החמצן שלנו"

לדברי מירית פרנקל, מנכ"לית עמותת סאנרייז בישראל, ההזדמנויות להתנדב ולתמוך בפעילותה של העמותה רבות וניתן לעשות זאת בכל רחבי הארץ: "כל שותפות שווה זהב ועוזרת להמשך הפעילות של העמותה, המתמודדת בימים אלו עם ההשלכות הכלכליות של משבר הקורונה. אנחנו משתפים פעולה עם חברות ישראליות ובינלאומיות וכל חברה יכולה לבחור את מודל ההתנדבות שלה -מאימוץ מחלקה אונקולוגית בבתי החולים, דרך ייזום פעילויות חברה והעשרה לילדים החולים ועד להתנדבות במערך הלוגיסטיקה של קייטנות העמותה בחופשות האביב והקיץ. היו לנו, למשל, חברות ששלחו צוותים להתנדב ולהתגבש בחדרי האוכל של הקייטנות".

עוד היא מוסיפה כי "מעבר לפעילות ההתנדבות השוטפת עמותת סאנרייז משתתפת במגוון מרוצים מידי שנה ורותמת צוותים מחברות עסקיות לרוץ במודל חברתי. וכך כל כרטיס למרוץ שווה לתמיכה ישירה בפעילות העמותה. בשנת 2022 הצלחנו לגייס כ-1650 רצים מכ-70 חברות".

להתנדבות בעמותת סאנרייז הקליקו כאן>>

"ערכי המעורבות החברתית שלנו תואמים את הערכים של סאנרייז"

בחברת סימנס נחשפו לפעילות של עמותת סאנרייז ונרתמו לעודד את העשייה המשותפת. לדברי צחי גולן, מנכ"ל סימנס בע"מ וסימנס מוביליטי ישראל: "סימנס פועלת בישראל שנים רבות עוד מראשיתה של המאה ה-20. כחברה המעסיקה עובדים רבים בארץ, היא מבקשת לתרום לקהילה בדרך של פעילות התנדבותית, כאשר העובדים באתרים השונים לוקחים חלק משמעותי בכך. הזהות הערכית המשותפת בין סימנס לסאנרייז עודדה אותנו לטול חלק משמעותי בפעילות. העובדה שמדובר על קייטנות דו לשוניות שוויוניות לילדים יהודים וערבים, אף חיזקה אצלנו את ההבנה שמדובר במשהו מיוחד".

גולן מוסיף כי "במהלך השנה אנחנו משתתפים במגוון פעילויות של העמותה, ביניהן: מרוץ למען ילדי סאנרייז, ליווי ותפעול קייטנות ילדי סאנרייז ומשפחותיהם ועוד. זו הזדמנות מצוינת עבור העובדים שלנו להירתם, לתרום ולהתגבש".

צוותי Siemens מתנדבים / צילום: באדיבות Siemens
 צוותי Siemens מתנדבים / צילום: באדיבות Siemens

"גם חווים ערך חברתי וגם מקדמים בריאות וכושר גופני בארגון"

עידן טנדלר, סגן נשיא לתחום ה-DevSecOps בחברת Palo Alto Networks התומכת גם היא בעמותת סאנרייז, אומר כי "ההשתתפות במרוץ למען ילדים חולי סרטן היא חלק ממעורבות חברתית חשובה ובמקביל מתכתבת עם המהלכים לקידום אורח חיים בריא ופעילות גופנית בקרב העובדים בארגון". למרוץ הלילה רתמה החברה כ-100 רצים, שעצם רכישת הכרטיס אליו מהווה תרומה להמשך פעילותה של סאנרייז בישראל. טנדלר מוסיף כי "ברמה הערכית, עקרונות ההכללה והגיוון הם ערכי יסוד בפעילות עמותת סאנרייז ושם עיקר החיבור שלנו אליה. העמותה מציעה קייטנות דו-לשוניות ללא עלות, במספר מוקדים ברחבי הארץ, המועברות בשפה העברית והערבית. יש כאן חיבור טבעי עם מה שאנחנו מקדמים בתוך החברה שלנו, מדי יום", הוא מסכם.

עובדי פאלו אלטו רצים למען ילדי סאנרייז במירוץ הלילה / צילום: באדיבות פאלו אלטו נטוורקס
 עובדי פאלו אלטו רצים למען ילדי סאנרייז במירוץ הלילה / צילום: באדיבות פאלו אלטו נטוורקס

"סאנרייז היא בין העמותות היחידות שדואגת גם לאחים ולאחיות של הילדים החולים"

סיפור ההיכרות של חברת JFrog עם עמותת סאנרייז לא משאיר אף עין יבשה. הכל התחיל כאשר יוסי שאול, SVP, JFrog DevOps, נחשף לעמותת סאנרייז כשבתו, עלמה הקטנה, בת השנתיים, חלתה בסרטן. בזמן שעלמה התמודדה עם המחלה ושהתה באשפוזים חיפשו ההורים מסגרת עבור שני ילדיהם הקטנים וכך נחשפו לפעילות של עמותת סאנרייז. "זו בין העמותות היחידות שדואגת גם לאחים של הילדים החולים ונותנת להם את תשומת הלב שהם כל כך צריכים בזמן שכל האנרגיה והכוחות מופנים לילד החולה במשפחה", מספר יוסי בהתרגשות. מאז JFrog נרתמת כבר 4 שנים ברציפות למרוץ למען ילדי סאנרייז והשנה השתתפו בו כ-100 עובדים.

*עמותת סאנרייז ישראל יוזמת ומקדמת מידי שנה ובמהלכה קייטנות דו לשוניות מונגשות לכ-1000 ילדים חולי סרטן, האחים והאחיות שלהם לצד פעילויות הפגה, חברה וגיבוש במחלקות בבתי החולים. להתנדבות, לתמיכה ולמידע נוסף: https://www.sunriseisrael.org.il/

עוד כתבות

כל הזכויות שמורות לגלובס
תקנון
X

שיתוף

סגירה