לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה היום (ה') תביעה ראשונה נגד חברת החשמל ובקשה לאשרה כייצוגית, בעקבות הפסקות החשמל היזומות שהיו בתחילת השבוע. סכום התביעה, שהוגשה מכוח חוק הגנת הצרכן, מוערך בכ-88 מיליון שקל.
בתביעה, שהוגשה ע"י עו"ד דוד מנע בשם ארבעה צרכני חשמל, נטען כי מדברי יו"ר רשות החשמל ניתן להבין, ש"ההצהרות שאין מספיק חשמל במדינה אינן נכונות ומדובר בכך שעובדי חברת החשמל ביקשו באמצעות הפסקות אלו, ללמד את שר התשתיות החדש לקח, במסגרת מאבקם בעניין הרפורמה הצפויה במשק החשמל".
ואולם, נטען, תהיה הסיבה אשר תהיה, התוצאות היו הרות אסון: "מאות אנשים נתקעו במעליות עקב הפסקות החשמל היזומות, מערכות מידע קרסו, אלפי בתי עסק הושבתו ולמשק נגרם נזק המוערך בעשרות מיליוני שקלים".
לדברי התובעים, באמנת השירות מתחייבת חברת החשמל לפצות כל צרכן ב-58 שקל לפחות, בגין הפסקות יזומות שלא ניתנה עבורן התראה מספקת. עבור כשליש מ-2.3 מיליון הצרכנים, מדובר בסכום כולל של 44 מיליון שקל.
גורם הנזק העיקרי הנוסף, לפי התביעה, היה פקקי תנועה ממושכים באזור צומת גהה וציר ז'בוטינסקי, בו נתקעו, לפי ההערכות, כ-50 אלף רכבים. בגין כך, נתבע סכום של 40 מיליון שקל נוספים.
בגין הקבוצה של האנשים הנכים, הקשישים וחסרי הישע שנתקעו במעליות, ובהן חלק מהתובעים, נתבעים 2 מיליון שקל, ובגין האנשים ה"רגילים" שנתקעו במעליות 1.2 מיליון שקל נוספים.
במקביל, שיגר היום עו"ד ארנון גרפי, המשמש גם כיו"ר ועדת תובענות ייצוגיות בלשכת עורכי הדין, מכתב אזהרה לפני תביעה לחברת החשמל. במכתב נאמר, שהפסקות החשמל היזומות גרמו, בין היתר, לכאב וסבל, חרדות, מצוקות נפשיות וכן נזקים ממוניים כדוגמת פגיעות במחשבים, מוצרי אלקטרוניקה ועוד.
"במדינה מתוקנת", טוען גרפי, "לא ייתכן שאירוע כה חמור יעבור מבלי שהאחראים על כך יתנו את הדין, ומבלי שהניזוקים יפוצו בגין נזקיהם". הוא דורש מהחברה את תוצאות החקירה הפנימית שביצעה.
טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 1732/06)
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.