פרויקט הרכבת הקלה בירושלים יושלם בינואר 2009 - באיחור של שלוש שנים ביחס ללוח הזמנים המקורי.
חברת אלסטום השותפה בקונסורציום סיטי פס, הודיעה אתמול (ג') כי היא צפויה להשלים את העבודות ולהפעיל את המערכת ב-15 בינואר 2009.
על פי לוח הזמנים שקבעה המדינה, הפרויקט אמור היה להסתיים בשנת 2006. זכיינית הפרויקט סיטי פס חתמה על חוזה הזיכיון בנובמבר 2002 ואמורה היתה להשלים את הסגירה הפיננסית עד אוגוסט 2003. בפועל, נמשכה הסגירה הפיננסית כמעט שלוש שנים.
מנהל ההשקעות באלסטום, ארנו דה-מו, אמר כי כמה סיבות הובילו לעיכוב בסגירה הפיננסית. האחת היא שהבנקים גילו זהירות מירבית כלפי הפרויקט הראשון של רכבת קלה בישראל. בנוסף, המו"מ לסגירה פיננסית נעשה בצל האינתיפאדה - דבר שהחמיר את הדרישות לפרויקט. כמו כן אמר דה-מו כי לוחות הזמנים שקבעה המדינה לסגירה הפיננסית לא היו ריאלים.
נשיא אלסטום ישראל, אלן טוביאנה, אמר כי החברה תעמוד במחויבות שלה ותשלים את הפרויקט בזמן, אלא אם לא יהיו שינויים בפרויקט. יצוין, כי ב-2009 ישלים הקונסורציום סיטי פס את העבודות של התוואי המקורי בין פסגת זאב לשדרות הרצל בבית הכרם דרך מרכז העיר ירושלים, אך לא ייכללו התוספות המתוכננות להארכת הקו בצפון עד נווה יעקב וליצירת גישה לאוניברסיטה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.