לקראת סוף חודש אוגוסט שלחה רשת בתי הקפה, סטארבקס (SBUX), אי מיילים שהזמינו את הנמענים לקבל משקה קפה ברד, חינם בסניפי החברה, בין שעות הצהריים ל-9 בערב. המבצע אמור היה להיות בתוקף עד סוף חודש ספטמבר. אולם לאחר שהתברר לחברה כי המייל נשלח בתפוצה רחבה מדי היא הודיעה כי המבצע מבוטל. היום ניתן האות הצרכני הראשון נגד החברה כשצרכנית "צמאה" הגישה תביעה בסך 114 מיליון דולר.
את התביעה שעשוייה להפוך לתביעה יצוגית הגישו עורכי-דינה של אישה שניגשה לאחד מסניפי החברה עם הקופון, אולם הוא לא כובד. לטענתה סכום התביעה חושב לפי הנזק (או החיסכון לחברה) המגולם בהפסקת המבצע.
סיפור זה ממחיש את מרכזיותה של רשת האינטרנט ושירותי המייל, לפחות ברחבי ארה"ב. סטארבאקס השיקה בתחילה את המבצע מתוך כוונה כי הנמענים יעבירו את הקופון לבני משפחותיהם ולמספר מצומצם חברים.
אולם כנראה שרשימת ה"נימענים החוזרים" של הנשלחים המקוריים היתה הרבה מעבר למצופה והעברת המייל יצאה משליטה. כאשר סטארבקס החלה לקבל את הצרכנים הראשונים עם הקופון הם מיהרו לבטל את המבצע.
בתביעה מאשימה האישה את סטארבקס בהונאה והיא טוענת כי הרגישה נבגדת. אולם מומחים משפטיים לא מעריכים את סיכוייה לזכות במשפט כגבוהים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.