סיבוב פרסה בתפוז: שינו את התקנון - וחזרו בהם לאחר שהגולשים איימו ב"מרד"

הסעיף הבעייתי קבע כי לתפוז ניתנת הרשות לעשות שימוש בתכני הגולש ללא כל תמורה * אליאב: שיתוף גולשים בהכנסות - תוך חודשיים-שלושה * אתר שיתוף הווידאו של תפוז, פליקס, השיק פרסומות וידאו

הגולשים עשו מתפוז מיץ: הנהלת הפורטל הפופולרי הכניסה הבוקר (א') שינויים והתאמות לתקנון האתר, לאחר שסעיף שהוכנס בו לאחרונה עורר סערה בקרב הגולשים, שאיימו במרד ובנטישה המונית.

הסעיף שהעלה את חמת הגולשים קבע כי "לתפוז ניתנת הרשות להקליט, להעתיק, לשכפל, להפיץ, לשווק, להציג, למסור לציבור, לעבד, לערוך, לתרגם ולהשתמש בתכני הגולש בכל דרך נוספת, לפי שיקול דעתה הבלעדי של תפוז אנשים. תפוז אנשים לא תחויב בתשלום עמלה ו/או תמורה ו/או תמלוגים מכל מין וסוג".

הגרסה הקודמת של התקנון, טרם השינוי, נשמעה אחרת: "כל זכות יוצרים ו/או זכות קניין רוחני ו/או כל זכות אחרת בתכני גולשות, שייכת לגולשת אשר העלתה אותם לאתר".

בתגובה לסעיף החדש שאותר על-ידי גולש חד עין, הודיע הבלוגר הוותיק "חתול תעלול" כי ישבית את הבלוג בפורטל עד שישונה התקנון, וקבוצת בלוגרים זריזה כבר ארגנה עצומות מחאה, הקוראות לתפוז לחזור להיות "קהילה מארחת ונעימה ולא שדה קוצים מטרפד".

אי הבנה

לדברי מנכ"ל תפוז, גיא אליאב, מדובר במהומה על לא מאומה, הנובעת מאי הבנה אחת גדולה. "הגולשים חשבו שאנחנו הולכים למסחר את התכנים שלהם, טעות הנובעת מבעיות בניסוח. בשביל להבהיר את המצב, ערכנו התאמות ושינויים".

ואכן, היום נראה התקנון אחרת לגמרי, הסעיף שונה ונוספו לו הפסקאות הבאות: "תפוז לא תמכור תכני גולשות מבלי לקבל את הסכמת הגולשת מראש, למעט במסגרת הפצה של תכני גולשות באינטרנט הסלולרי. כל שימוש על-ידי צד ג' בתכני הגולשות, ללא אישור בעלת הזכויות, מהווה, בין היתר, עבירה על חוק זכות יוצרים, 1911. למען הסר ספק, מובהר כי שימוש בתכני הגולשות על-ידי תפוז ו/או מי מטעמה, כאמור בפסקה דלעיל, מאושר כאמור על ידי בעלת הזכויות, ואיננו מהווה עבירה על חוק זכות יוצרים, 1911".

פרסומות וידיאו

בתוך כך, הודיע אתר שיתוף הווידאו של תפוז, פליקס, על השקת כלי פרסומות וידיאו. מדובר הן בפרסומת תוכן שתופיע בעמוד הראשי של האתר במיקום אסטרטגי, או בצמוד לסרטון הראשי של האתר. כמו כן ישולבו פרסומות וידאו (עד 7 שניות) לפני סרטונים באתר.

המערכת תציג לכל משתמש פרסומת וידיאו אחת פעם בחמש דקות. כלומר, גולש המשוטט באתר וצופה בסרטונים במשך חמש דקות יזכה לצפות בפרסומת וידיאו אחת לאורך השיטוט, וכך הלאה: בגלישה של 10 דקות יזכה הגולש לצפות בשתי פרסומות וידאו בלבד. פרסומת הווידיאו הראשונה שתעלה לאוויר היא של טלפון סמסונג.

לדברי אליאב, שנת 2007 הולכת להיות השנה של הפרסומות בווידאו. לדבריו, היתרונות בפרסום בווידאו, כגון האפשרות לוודא שהמשתמש אכן צפה בפרסומת לצד כלי מדידה מתקדמים, יהפכו את פרסומת הווידאו למכניסה עד פי 15 יותר מבאנרים באותו מיקום. לגבי שיתוף גולשים בהכנסות מתוכן אמר אליאב, כי בימים אלה עובדת תפוז על פתרונות להעברת הכסף לגולש בצורה החלקה והטובה ביותר, וכי תוך חודשיים-שלושה המהלך צפוי לצאת אל הפועל.