ענקית התוכנה מיקרוסופט מסרה היום (ו') כי תרכוש את חברת הפרסום המקוון aQuanative עבור 6 מיליארד דולר במזומן, תוך שהיא משלמת פרמיה כדי לעמוד בקצב עם העסקאות האחרונות מול מתחרותיה בענף מודעות הפרסום באינטרנט בששת השבועות האחרונים.
העסקה מגלמת שווי של 66.5 דולר למניה, כלומר 85% מעל שער הנעילה של aQuanative אתמול (ה').
נציין כי העסקה מתרחשת יום לאחר שקבוצת WPP, קונגלומרט הפרסום והשיווק השני בגודלו בעולם, ציין כי ירכוש את חברת הפרסום המקוון Real Media 24/7 תמורת 649 מיליון דולר. מיקרוסופט אף היא נמנתה מקרב הרוכשים הפוטנציאלים לחברה.
בחודש שעבר חברת החיפוש האינטרנטי גוגל הודיעה כי כי תרכוש את חברת הפרסום המקוון Double Click עבור 3.1 מיליארד דולר ויאהו חתמה עסקה לרכוש את החברה הפרטית Right Media ב-680 מיליון דולר.
"ההכרזה מהיום מייצגת את הצעד הבא בהצפת הערך של רשת מודעות הפרסום שלנו, החל מההשקעה ההתחלתית ב-MSN, ל-Microsoft Network הרחבה יותר, הכוללת את Xbox Live, Windows Live ו-Office Live ועד למיצוי המלא של הרשת", אמר סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, בהודעתה לעיתונות.
העסקה צפויה להיות מושלמת במחצית הפיסקאלית הראשונה של מיקרוסופט, ואינה צפויה להשפיע משמעותית על תחזית החברה לתוצאותיה הכספיות.
בתוך כך ציין אנתוני נוטו, אנליסט מבית ההשקעות גולדמן זאקס כי רכישת חברת הפרסום על-ידי מיקרוסופט הופכת את האפשרות כי מיקרוסופט תרכוש גם את יאהו לסבירה יותר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.