חברות התחבורה הפרטיות נגד שאול מופז: דורשות לזרז את הפרטת קווי אגד ודן

בתגובה על החלטת מופז להקים ועדה להמשך הרפורמה הקימו החברות פורום לקידום תהליכי ההפרטה

חברות התחבורה הציבורית הפרטיות (קונקס, קווים, מטרופולין, אגד תעבורה, סופרבוס, מטרודן, מרגלית, עלית, נתיב אקספרס) החלו בפעולה משותפת להמשך הרפורמה בקווי התחבורה הציבורית והקימו פורום המאגד את נציגי החברות והוא מלווה ע"י עורך הדין אורי נוי ממשרד ארדינסט, בן נתן ושות' .

הפורום קיים לאחרונה מספר פגישות בהן הוחלט לפנות למקבלי ההחלטות ולציבור במטרה להציג את יתרונות התחרות בענף. מאז החלה הרפורמה בתחבורה הציבורית ירדו מחירי הנסיעה ב-25%. באזורים בהם נכנסו מסיעים פרטיים לתחרות באגד ודן, צומצמה באופן ניכר הסובסידיה הממשלתית. בחלק מהמקרים, נטען, כי כניסת מסיעים פרטיים הביאה לירידה בשירות.

החלטת חברות התחבורה הפרטיות להקים פורום משותף באה בעקבות החלטת שר התחבורה למנות ועדה בראשות פרופ' עזרא סדן לבחינת המשך הרפורמה. לנוכח חוסר שביעות רצון שהשמיעו בעבר שר התחבורה שאול מופז מרמת השירות, חברות התחבורה הפרטית חוששות שהוועדה תמליץ לעכב את הליכי ההפרטה. עד כה הוצאו למכרז למעלה מ-500 קווי תחבורה ציבורית שהם 16% מנפח הפעילות של דן ו-12% מנפח הפעילות של אגד. בחודשים הקרובים צפויה ועדת סדן לתת המלצותיה להמשך הרפורמה.