הרשת החברתית פייסבוק החליטה השבוע לאפשר למנוייה למחוק את המידע עליהם, השמור על שרתי החברה, ופרסמה טופס המפרט את תהליך המחיקה בדף העזרה למשתמש שלה. מהלך זה מגיע אחרי מבול של תלונות מנויים, שאף זכו לחשיפה עיתונאית גבוהה, על מדיניות החברה הבעייתית.
עד היום, מנויי החברה שהקפיאו את חשבונם יכלו לחזור ולהפעיל את חשבונם ללא מאמץ, מכיוון שפרטיהם נשמרו במערכת. בדף "הגנה על פרטיות" באתר צויין בעבר שגם אחרי סגירת חשבון, מידע שהוסר יוכל להישמר בעותקי גיבוי לתקופת זמן "מתקבלת על הדעת".
כעת מפרסם פייסבוק טופס מחיקת חשבון סופית. זהו מענה ללחץ שהופעל על האתר מצד קבוצה באתר, המונה יותר מ-8,000 חברים, שהוקמה לצורך תמיכה במנויים שרצו להסיר באופן סופי את המידע עליהם.
על אף שרבים מהמנויים קיבלו את המהלך בברכה, מנהל קבוצת המחאה עדיין לא מבין למה החליטה הנהלת האתר "להחביא" את הטופס בסוף עמוד העזרה. "למה צריך לחפש את אופן העזיבה, ואחר כך עוד להסביר למה אני רוצה לעזוב?" כתב בעמוד הקבוצה.
ג'וש קסטונה, בלוגר ב-Read Write Web, כתב שהיכולת להסיר מידע מרשתות חברתיות כמו פייסבוק איננה עניין של מה בכך עבור משתמשים רבים. "אתרים כאלה נהפכו ל'תיק' הקבוע שלך ברשת", אומר קסטונה, "אנשים מרגישים בנוח להעלות בהם מידע רגיש, אולי בגלל שהם מתקשרים דרכם עם חבריהם. נראה לי שאפשרות ההסרה היא משהו שאנשים רבים רוצים, גם אם הם לא מביעים את רצונותיהם בקול".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.