ירון גלאי מכר את קוויגו והתפנה לבייבי החדש: Outbrain גייסה 5 מיליון דולר

את הסבב הובילו קרנות ההון סיכון ג'מיני ולייטספיד * השתתפו גם גלנרוק ישראל וסיגמה PCM - שהיתה גם אחת הראשונות המשקיעות בקוויגו

ירון גלאי, ממקימי חברת קוויגו שנמכרה באחרונה ל-AOL תמורת 300 מיליון דולר, לא נח לרגע. וכך, חברת הסטארט-אפ הישראלית Outbrain, שגלאי שותף להקמתה, השלימה סבב גיוס ראשון בהיקף של 5 מיליון דולר בהובלת קרנות ההון סיכון ג'מיני ולייטספיד. גלנרוק ישראל, חברת ההשקעות של ליאון רקנאטי, שתמכה בחברה מיום הקמתה, השתתפה אף היא בסבב הנוכחי כמו גם סיגמה PCM, בנק ההשקעות של רבקה פרי ופרופ' דן גלאי, אביו של ירון. סיגמה, נציין, הייתה גם אחת הראשונות המשקיעות בקוויגו.

Outbrain הוקמה על ידי גלאי ואורי להב, לשעבר ראש צוות של מספר צוותי מחקר ופיתוח בחברת שופינג.קום. החברה נוסדה בתחילת 2007 במקביל לפעילותו של ירון בקוויגו, ויצא שבעת ניהול המו"מ למכירת קוויגו, גלאי כבר היה עסוק בגיוס הון לחברה החדשה שלו.

החברה מציעה פלטפורמה לדירוג והמלצות על תוכן באינטרנט, בבלוגים, באתרי חדשות ותכני RSS. בלוגרים ומפרסמים משתמשים בווידג'ט שלה כדי לספק לקוראים דירוג והמלצות קריאה מותאמות לטעמם. תוכנת הווידג'ט תומכת ברוב פלטפורמות הבלוגים המובילות.

בבלוג של החברה נכתב: "אנחנו אוהבים לקרוא בלוגים, אבל בגלל שלפעמים לא ניתן להגיע לתוכן הטוב מבין כל הפוסטים. אנחנו שואפים לבנות את הפלטפורמה המרכזית ברשת לאיתור תוכן בלוגים איכותי. אנו מבקשים להעניק לקוראים את ההמלצות המותאמות להם אישית מכל מקום. קיימות לא מעט חברות המציעות רמות שונות של סינון תכנים ברשת, אך אנו ממוקדים ביצירת ההמלצות הטובות ביותר".

גלאי אמר היום ל"גלובס" בשיחה מניו-יורק: "אנחנו לא גובים מהמשתמשים כסף, והרעיון הוא לייצר רשת שאנשים סומכים על ההמלצות שלה ומקליקים על הלינק. המטרה שלנו כרגע היא להצליח לייצר תנועה מאתר לאתר".

*איך ההמלצות נעשות?

"באמצעות אלגוריתם שאוסף משוב של הקוראים ומתאים אותם לקוראים אחרים ברשת. בעלי האתרים צריכים להוריד את הווידג'ט ועבור הקוראים הוא שקוף".

*ואיך מרוויחים מזה כסף?

"אחרי שנגיע למסה קריטית של משתמשים, ונשלוט בשוק הזה, נוכל לפתח את המערך העסקי שככל הנראה יתבסס על פרסומות ותוכן שיווקי מותאמים למשתמשים".

זיו קופ, שותף-מנהל בגלנרוק, אומר: "קצב ההתקדמות של החברה מדהים ונסמך ללא ספק על יכולותיו הייחודיות של ירון. אין ספק שחבלי הלידה באאוטבריין קלים יותר מאשר בקוויגו".

אאוטבריין פועלת בתחום חדש יחסית והתחרות העיקרית שלה היא מהחברות הישראליות ספוטבק (Spotback) שמפתחת מערכת דומה, ספרה (Sphere) שעושה המלצות קונטקסטואליות שאינן מותאמות אישית, ו-JSקיט שלה מערכת רייטינג והמלצות בעיקר לבלוגים.