אין כמו צרות של עשירים: מסתבר שבמרכז הפיתוח של מיקרוסופט בחיפה, ישנם 40-50 עובדים שזוכים לפינוק מיוחד בדמות מוניות שמסיעות אותם לעבודה ובחזרה הביתה.
ל"גלובס" נודע כי בהנהלת מיקרוסופט חשבו כנראה שמדובר בבזבזנות, והחליטו לעשות לזה סוף. במכתב שהופץ לעובדים על ידי ניקי הכטר, מנהל הכספים בישראל, הובהר להם כי החל מהראשון באפריל הקרוב הם יאלצו לוותר על המוניות ולבחור אחת משתי אפשרויות: לנסוע בתחבורה ציבורית ולקבל החזר מלא, או לקבל רכב ליסינג על פי תנאי החברה.
"למרות שכבר שמעתם לאחרונה על השינויים הללו, המכתב הזה שם סוף לשמועה והופך אותה למציאות", כתב הכטר. "השוונו את תוכניות התחבורה שלנו לחברות מובילות אחרות, כאשר מיקרוסופט נחשבת לנדיבה יותר מהמקובל בשוק. אנחנו מקווים שתסכימו איתנו בעניין הזה, תקבלו ותעריכו זאת", הוסיף.
העובדים, שלא הוטרדו עד כה מהפקקים של הבוקר, טוענים כי מדובר בהפרת הסכם. לדברי אחד העובדים שפנה ל"גלובס", שימוש ברכב ליסינג יפחית כ-2,200 שקל נטו משכרו ו-250 שקל נוספים בגין הפרשות לקרן השתלמות וביטוח מנהלים. לחילופין, שימוש באוטובוסים יאריך לדבריו את זמן הנסיעה לעבודה, כאשר חלק מהעובדים יצטרכו להחליף מספר אוטובוסים כדי להגיע למקום העבודה.
"אני יכול להעיד כי חלק כבר הגישו קורות-חיים לחברות אחרות, חלק פנו לייעוץ משפטי בגין הפרת חוזה והרעה בתנאים", טוען העובד. "ממש בושה לחברה גדולה, שהפרסומים שלה יפים, אבל בפנים לעובדים אין חשק לעבוד", הוא הוסיף. על כל פנים, הוספת רכבי הליסינג אולי תחסוך בהוצאות החברה, אבל לא תוסיף כנראה לצמצום הפקקים.
מן החברה נמסר בתגובה: "עובדי מיקרוסופט נהנים מתנאי העסקה מהטובים והמובילים בתעשייה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.