ת"א: במועצה צריך את הרץ, ויסנר וגודוביץ'

אם נגזר שחולדאי יהיה ראש העיר הבא, חשוב להציב מולו אופוזיציה נדל"נית-סביבתית חזקה

על פי כל הסקרים, כמעט אין ספק שרון חולדאי ייבחר מחרתיים (ג') לקדנציה נוספת כראש עיריית תל-אביב. הקואליציה שלו עם מרצ ברורה, והמפלגה של יעל דיין, הלוחמת הגדולה של מעמד האשה, נראית די כנועה כבר עכשיו.

חולדאי אישית והקואליציה שלו לא יכולים לרשום לעצמם הישגים משמעותיים בשיפור המרקם האורבני של תל-אביב. חולדאי עצמו נבחר עם תוכנית של חזון - ובה בין השאר סילוק האוטובוסים כפולי המפרקים וטיפול מיוחד בעיר ההיסטורית - תוכנית שאותה הכין לו ישראל גודוביץ'. משהתפטר גודוביץ', התוכנית סולקה ממשרדי מהנדס העיר ואולי אף נגרסה, אבל חולדאי לא הציג חזון אורבני אלטרנטיבי. למעשה, חולדאי גם נמנע בקדנציה הראשונה שלו מתיפקוד שוטף בוועדות בניין עיר. לעומת זה, בנושא החניונים בהבימה ובככר רבין הוא היה אקטיבי, ויחד עם לחצי הגרירה בעיר - בעלי החניונים חוגגים.

בשלושה עניינים העיר ממשיכה להדרדר. בהיעדר או בהתחמקות מתוכניות כוללות בעיר, התופעה המגונה של תב"עות נקודתיות ממשיכה להתגלגל. כך נוצרות מוטציות עירוניות, שהן תוצאה של מו"מ עם יזמים במסגרת התב"עות הנקודתיות. חולדאי הצהיר בתחילת הקדנציה, כי התב"ע הנקודתית היא בראש דאגותיו וראוי להפסיק עם העניין הזה - אבל התב"ע הנקודתית חיה ובועטת במאות תוכניות ברחבי העיר.

גם בתחום התחבורה המצב הולך ורע כל יום. אפילו אם מישהו מבין מה חולדאי רוצה בתחום ההסעה ההמונית והרכבת התחתית, מדובר במקרה הטוב בעשור הבא, ובינתיים צריך לתת פתרון לטווח הקרוב. לפני חודשים אחדים נערך ביוזמת מומחי תחבורה והגופים הירוקים דיון על מצב התחבורה בעיר, אבל עיריית ת"א של חולדאי החרימה ונידתה את הדיון בארוגנטיות, משל הוא עומד מעל לביקורת. זה לא מתיישב עם הצהרות על שקיפות הליכים ועל זה מגיע עונש.

מה הבעיה להכריז, בשלב ראשון, שאוטובוסים מזהמים לא ייכנסו מערבה מהציר המתחיל בצפון בדרך חיפה, ממשיך בדרך פ"ת ודרך יפו, ובאיזור הזה יהיו רק אוטובוסים חשמליים או מונעים בגז? תכינו את המכרז. לזה כמובן גם מתקשר תחום איכות האוויר בתל-אביב. אנשים מתים בעיר הזו בגלל הזיהום. גם בתחום הזה חולדאי לא יכול להציג הישגים.

אם נגזר שחולדאי ימשיך בתפקיד, אין כנראה משמעות למועמדות של פאר ויסנר (הירוקים), גילה הרץ (זכות הציבור) וישראל גודוביץ (טוב לתל אביב), המתמודדים על ראשות העיר. לכן, מה שחשוב הוא מבנה המועצה הבאה. ובתוך המועצה הבאה, מה שחשוב עוד יותר הוא פרצופה של האופוזיציה.

מסיבה זו, ומתוך היכולת לנצל את ההצבעה הכפולה, יכול תומך של חולדאי להצביע עבורו לראשות העיר, ובאותה הזדמנות גם להציב עליו שמירה אופוזיציונית במועצת העיר.

לפחות בנושאי התכנון, הבנייה, הסביבה והתחבורה, את העבודה הזו יכולים לעשות שלושה:

פאר ויסנר, למרות שיש סיכוי/חשש לכך שישתתף בקואליציה הבאה, מגלה אחריות סביבתית ונכונות להתעמת עם ראש העיר.

גילה הרץ היתה אופוזיציונרית טובה, כמעט היחידה בקדנציה המסתיימת. היא הציקה לא מעט לראש העיר, למהנדס העיר דני קייזר ולמנגנון העירוני, בטיעונים צודקים. כאדריכלית ושמאית, היא מבינה קומבינה של נדל"ן.

ישראל גודוביץ', עם רקורד רציני, באמת אוהב את תל-אביב ואין ספק שיהיה מבקר חריף. זאת, בתקווה שילמד לשלוט בהתנסחויות שלו, כי לפעמים סגנונן דופק את אמיתות התכנים.