בימים האחרונים מועברת הודעת דואר אלקטרוני בתפוצה גבוהה - הודעה הכוללת צילום קרטוניות חלב של תנובה, שפתח המזיגה שלהן הוגדל באחרונה, (כמו גם פתח המזיגה של חלב יטבתה, שבשליטת שטראוס).
ההודעה מציעה את ההסבר הבא: "כל סטודנט במנהל עסקים ובחוג לכלכלה כבר שמע את האגדה הזו: חברה לייצור משחת שיניים, חיפשה מנהל שיעזור לה למכור יותר ... מנהל צעיר אחד הבטיח שהוא יכול להגדיל את מכירותיה של החברה ואם רק יתנו לו לנהל אותה, הוא לא יאכזב. ואכן, בעלי החברה לקחו אותו לנהל את החברה. לאחר מספר חודשים, אכן עלה גרף המכירות, יותר שפופרות של משחות שיניים נמכרו לציבור והכנסות החברה גדלו. סוד הגידול בהכנסות ובמכירות היה שאותו מנהל צעיר הורה למחלקת הייצור להגדיל את הפתח ממנו יוצאת משחת השיניים. התברר שעקב הגדלת החור, הלקוח צרך יותר משחת שיניים, וזו נגמרה לו מהר יותר. מובן שהלקוח מייד דאג לקנות שפופרת משחת שיניים חדשה, וכך המכירות עלו פי שלושה לאותה תקופה".
הודעת השרשרת בדואר האלקטרוני מגלה עוד כי באחרונה שינתה תנובה את הפקקים של קרטוניות החלב שלה ואימצה פקק גדול מבעבר, בקוטר 28 מ"מ במקום 22 מ"מ בעבר, כך שנמזג ממנו יותר חלב בפרק זמן זהה. לפי מייל השרשרת, "תנובה ככל הנראה מנסה ליישם את האגדה על הגדלת הפתח והמכירות, ומשווקת החל מאתמול קרטון חלב עם פקק יותר גדול...".
מנכ"ל תנובה, אריק רייכמן, מבטל בבוז את תאוריית הקונספירציה השיווקית בדבר הסיכוי להגדלת הצריכה עקב הגדלת פתח המזיגה. מסתבר כי הסיפור האמיתי מאחורי הגדלת הפקק, הוא החלטה של החברה השוויצרית המייצרת את מיכלי הקרטון לחלב, הן עבור תנובה והן עבור יטבתה (טרה משתמשת מזה זמן בפתח רחב יותר). החברה השוויצרית החליטה לשנות את הפקק, כמענה להעדפות הצרכנים, מסיבות של נוחות השימוש.
רייכמן טוען שההשערה לפיה הגדלת הפתח תביא להגדלת הצריכה, "מגוחכת". שהרי, לדבריו, "מי שרוצה למזוג כוס חלב, עדיין ממלא כוס אחת, ללא קשר לגודל הפתח. אנשים לא יבזבזו כך יותר". מצד שני, מי שמוזג חלב לקערית דגני בוקר, למשל, עשוי לגלות כי לפחות בשלב ההסתגלות הראשוני, נשפך קצת יותר חלב מזה שהיה מוזג מבלי משים בעבר, כשהפתח היה קטן יותר. מצורפת תמונה בה נראים שני קרטוני חלב. בקרטון החלב השמאלי, הישן יותר, יש פקק בעל קוטר 22 מ"מ. בצד ימין, עומד קרטון חלב בעל קוטר של 28 מ"מ.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.