חברות הליסינג לאוצר: העלאת השווי תגרום לירידה של עובדים מהארץ

החברות טוענות כי הצעד יגרום להחזרה של 30% מכלי הרכב, לפגיעה במכירות ולירידה בבטיחות

העלאת שווי השימוש ברכב צמוד תגרום להחזרה של כ-30% מכלי הרכב הצמודים בבעלות או בליסינג. כך טענו ביום חמישי שעבר נציגי חברות הליסינג, בפני הצוות שמינה שר האוצר לצורך בחינת הנושא ועריכת שימוע לגורמים שיושפעו מהצעד. נציגי חברות הליסינג טענו עוד כי העלאת שווי השימוש תביא גם לאפליה במס הנגבה בין שכירים לעצמאים, וכי היא תעמיק את העיוות הקיים לטענתם בחישוב שווי השימוש.

לדבריהם, העיוות אינו לוקח בחשבון את ההבדל בין שווי השימוש של רכב חדש לרכב ישן שנמצא בשנת השימוש השנייה והשלישית שלו. עוד טענו חברות הליסינג כי משרד האוצר כבר ממילא העלה את שווי השימוש לפני שנתיים בכ-30%. לטענתם, העלאה נוספת בשיעור שמתכנן האוצר תביא לפגיעה בתנאי העבודה של כ-300 אלף איש במעמד הביניים.

בדיון שנערך בפני הצוות התעמתו נציגי חברות הליסינג, שיוצגו בין השאר על ידי רו"ח דורון לוי, לשעבר נציב מס הכנסה, עם נציגי רשות המסים סביב שאלת הנזק שייגרם לשוק הרכב כתוצאה מהעלאת שווי הרכב. נציגי חברות הליסינג טענו כי הצעד יביא לפגיעה ישירה במכירות בשוק הרכב, וכתוצאה מכך לאובדן הכנסות ממסים, שיקזז את תוספת ההכנסות הצפויה למדינה כתוצאה מהמהלך. נציגי רשות המסים טענו בתגובה כי הפגיעה תהיה בממדים קטנים הרבה יותר, וכי היא תקוזז על-ידי הגדלת הרכישות של הלקוחות הפרטיים.

נציגי חברות הליסינג טענו גם העלאת השווי תגרום לעזיבת כוח אדם איכותי לחו"ל, לייקור ההוצאות במשק כתוצאה מגילום חלק מהעלויות של העלאת השווי על ידי החברות ולצמצום היתרון היחסי של ישראל בשוק המקומי ובחו"ל.