דור האינטרנט הראשון

ממחקר חדש החושף את דפוסי השימוש של דור האינטרנט עולה כי בני נוער וצעירים בארה"ב מבלים יותר מזמנם באינטרנט מאשר בצפייה בטלוויזיה. האם הם באמת נולדו להיות מחוברים?

בני נוער וצעירים בגילאי 13 עד 24 מבלים זמן רב יותר מדי יום באינטרנט מאשר בצפייה בטלוויזיה, כך עולה ממחקר חדש, שנוהל על ידי האריס אינטראקטיב וטינאייג' ריסרץ' אנלימיטד.

הרגלי מדיה

המחקר שהוזמן על ידי יאהו! וקראט אינטראקטיב מקבוצת קארט צפון אמריקה, דגם יותר מ-2,500 נשאלים שהתבקשו ביוני האחרון לדווח על ההרגלים המקוונים והלא-מקוונים שלהם. הממצאים מציגים בפירוט את הרגלי צריכת המדיה בקבוצת הגיל הנבדקת.

המחקר, שנקרא 'נולד להיות מחובר: הבנת הדור המחובר הראשון', מאשר ממצאים שעולים מדו"חות שנעשו באחרונה והערכות רווחות, שמהם עולה כי קיים שינוי מעמיק בדרך שבה בני נוער וצעירים מתייחסים למדיה וצורכים אותה.

149 מיליארד דולר

47 מיליון איש המהווים את קבוצת הגיל 24-13 מוציאים סכום הנאמד ב-149 מיליארד דולר, 15% מהסכום המוצא סך הכל באינטרנט, והשפעתם על שאר האנשים עולה עד פי חמש בהשוואה להוצאותיהם, כך עולה מהממצאים . במהלך שבוע ממוצע, כך עולה מהדו"ח, מבלים בני 24-13 באינטרנט 16.7 שעות (לא כולל משלוח אי מיילים); 13.7 שעות בצפייה בטלוויזיה; 12 שעות בהאזנה לרדיו; 7.7 שעות בשיחות בטלפון (כולל טלפונים קוויים וסלולריים); ושש שעות בקריאת ספרים ומגזינים כדי להתעדכן בדברים המעניינים אותם באופן אישי.

בני נוער וצעירים כמעט בכל רחבי העולם עסוקים בפעילויות מדיה אחרות כאשר הם גולשים באינטרנט: כ-68% מאזינים לתקליטורים או ל- MP3; 50% צופים בטלוויזיה; 45% מדברים בטלפון; 45% מאזינים לרדיו; 45% עושים שיעורים; 21% קוראים. רק 5% מהנשאלים אמרו שהם לא עושים שום דבר אחר בעת שהם מקוונים.

פיצול המדיה הקיים, המהווה כאב ראש אדיר למשווקים וסיבה לתסכול למבוגרים המבקשים לפשט את אופציות המדיה, מייצג אתגר מפיח מרץ ולא בהכרח בעיה בקרב מרבית בני הנוער והצעירים. הם נהנים ממגוון האפשרויות הרב המוצג בפניהם ונהנים לנהל, לשלוט ולהכיר את האפשרויות האלו.

העובדה שבני ה-24-13, הנקראים 'Milliennials' (אולי בני אלף?), חשים נינוחים מריבוי משימות המדיה היא אולי הממצא המדהים והבולט ביותר של המחקר, לפחות מבחינתה של שרה פיי, נשיאת קארט אינטראקטיב.

"אנחנו יודעים שהם עושים ג'גלינג ביותר ויותר אמצעי מדיה, על פני מרווחי זמן קצרים והולכים - מה שהופך את ההגעה אליהם למאתגרת יותר", היא אומרת.

בני האלף

המושג 'Milliennials' לקוח מהספר 'Millennials Rising ' של ניל האו וויליאם שטראוס (וינטאג' בוקס, 2000). הספר טוען כי "ה-'Milliennials' לא דומים לאף דור צעירים בהיסטוריה האנושית. הם רבים יותר, אמידים יותר, משכילים יותר ומגוונים יותר מבחינה אתנית. יתרה מזאת, הם מתחילים להפגין שורה ארוכה של הרגלים חברתיים חיוביים שאמריקנים מבוגרים לא מייחסים כבר לבני נוער, כולל התמקדות חדשה בעבודת צוות, הישגיות, צניעות והתנהגות טובה".

וונדה מילארד, מנהלת מכירת הפרסום ביאהו!, העריכה שה-'Milliennials' ישתמשו באינטרנט יותר לצורך בידור ולא לצורכי מידע. הממצאים מרמזים כי בני הנוער והצעירים נכנסים לאינטרנט עם אג'נדה, כשהתחנה הראשונה שלהם בווב הוא מנוע החיפוש. לדוגמה, דיווחים על מגמות אופנה חדשות במגזינים מודפסים מעוררים בהם תדיר השראה לצאת למסע מקוון לחיפוש אינפורמציה נוספת על הזדמנויות רכישה.