ההימור של טמפו מראה סימני הצלחה: אקווה נובה, מותג המים המטופלים של טמפו , הצליח להשיג נתח כספי של 8% משוק המים המינרלים בתוך כחודש וחצי מאז ההשקה. כך עולה מבדיקת "גלובס" על בסיס נתוני סטורנקסט, האוספת נתונים במעל 1,000 נקודות בשוק הפרטי והמאורגן.
מסטורנקסט נמסר בהתייחס לנתונים, כי בקבוצת חנויות שבה התמקדה טמפו, בשוק המאורגן ו"ברשת הרביעית", דהיינו חנויות שמוכרות מעל 60 מיליון שקל בשנה, הגיע מותג המים החדש לנתח של 12%.
קבוצת חנויות זו כוללת את רשתות הדיסקאונט בשוק המאורגן ואת חנויות "הרשת הרביעית": שיווק השיקמה של רמי לוי, חביב, יד יצחק, מחסני מזון ואחרים.
מהנתונים ניתן לראות את ההבדלים ברמת הזמינות של המותג - 92% בחנויות קבוצה א' (מעל 60 מיליון שקל בשנה), לעומת קרוב ל-50% זמינות בכלל השוק.
עוד נתון מעניין הוא המחיר. כרגע משווקת טמפו פריט אחד תחת המותג - מארז שמינייה, והמחיר הוא ברמה שקרובה למארז עין גדי ומתומחר נמוך בכ-20% מנביעות ומי עדן .
טמפו החלה במהלך החדרת המים המזוככים אקווה נובה בתחילת מארס השנה. החברה הצהירה שהיא משקיעה במהלך הזה, עליו שמה את יהבה 10 מיליון דולר. כל מה שטמפו חוסכת מפפסי קולה, קטגוריה שנמצאת בירידה, היא משקיעה ביד נדיבה בקטגוריה של המים המזוככים, שממנה היא מצפה שתבוא הצמיחה.
על המים הבסיסיים שעובדו בתהליך של אוסמוזה הפוכה, מתכוונת טמפו לשווק בעתיד תוספים עם תועלות בריאותיות ותפלח את המוצרים לקהלים שונים בהם נשים, ספורטאים, ילדים וכו' על-פי התוספים. תקוותה של טמפו היא שמותג אקווה נובה יעשה לחברה את מה שעשה AQUA FINA לשוק המים האמריקני.
לשם תחילת השיווק של אקווה נובה, מים מזוככים המועשרים במינרלים, הקימה טמפו בהשקעת ענק של 9 מיליון דולר על-פי דיווחה, מפעל מים חדש המבוסס על טכנולוגיות מים של קונצרן ICE הצרפתי, ספק טכנולוגית המים של ענקי המזון נסטלה פפסי ואחרים.
נזכיר, כי בתחילת שנות ה-90 החדירה החברה המרכזית למשקאות קלים מים מזוככים אך אלה הורדו מהמדפים בתוך שנה, לאחר שהציבור לא מהיר לאמץ את המוצר. מים מזוככים הם מים שנשאבו מבאר ועברו תהליך סינון וניקוי ומועשרים באמצעות טכנולוגיה מתקדמת במינרלים חיוניים.
בראש החברה החדשה שהקימה טמפו הוצבה רותי קלנר-עקרון, ששימשה בעבר בתחום המעדנים בשטראוס .
טמפו תצטרך לשנות את הרגלי צריכת המים בקרב הציבור הישראלי, על מנת לאפשר החדרה מוצלחת של הקטגוריה החדשה. זה מה שמסביר את המתקפה התקשורתית שבה פתחו ראשי טמפו, ז'ק בר ורפי בהרב, נגד קטגורית המים המינרלים שאותם הגדירו ככאלה ש"יש בהם דברים לא טובים".
את המים המזוככים ממצבת טמפו כ"מים המושלמים".
בשונה ממים מזוככים, מים מינרלים הם מים טבעיים המופקים ממקור מוגדר תת-קרקעי. הם אינם עוברים כל טיפול, לא נוסף ולא נגרע מהם דבר, לטוב ולרע. איכות המים המינרלים איננה קבועה והיא משתנה בהתאם לשינויים סביבתיים המשפיעים על מקור המים.
"במים המינרלים יש זיהומים סביבתיים", אמרו במעמד ההחדרה ראשי טמפו.
מי אקווה נובה נשאבים מבאר בסמוך למפעל בנתניה. המים עוברים תהליך הנקרא HYDRO 2000 המנקה אותם מגורמים מזיקים כמו חיידקים, חנקות ונתרן. בתום התהליך מוספים למים מינרלים חיוניים כמו סידן, מגנזיום ופלואור, ה"יוצרים הרכב מים מושלם לגוף האדם", על-פי ההסבר של טמפו, על פיו המים נקיים מחיידקים ונקיים הרבה יותר ממים מינרלים.
טמפו הצליחה להכניס את עצמה באסטרטגיית ההחדרה שלה לסיטואציה שיווקית שלא נראתה מבטיחה:מצד אחד היא משווקת כבר שנים שני מותגי מים מינרלים, סן בנדטו וסן פלגרינו, ומצד שני היא מחדירה מים מזוככים בקו מתקפה שמקעקע את כל זכות הקיום של ענף המים המינרלים.
טמפו נמצאת בבעלות קונצרן המשקאות הייניקן (40%) וקבוצת בר-בורנשטיין. היקף מכירותיה השנתי מוערך ב-750 מיליון שקל בשנה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.