חברת Eyeblaster הישראלית הגישה אתמול (ב') תשקיף להנפקה ראשונית בוול סטריט.
החברה מפתחת טכנולוגיות להעלאת קמפיינים פרסומיים באינטרנט, שידור פרסומות ומעקב אחריהן. בין לקוחותיה סוכנויות פרסום ואתרים גדולים בהם MSN, יאהו ו-AOL . מטה החברה נמצא בניו-יורק, מרכז הפיתוח שוכן ברעננה.
Eyeblaster הוקמה ב-1999 על ידי ארבעה מיוצאי הסטארט-אפ ויקון. אחד מהם, גל טריפון, עדיין משמש כיום כנשיא ומנכ"ל החברה.
ברשימת המתחרים: גוגל ומיקרוסופט
התשקיף לא חושף את טווח ההנפקה, אולם Eyeblaster ציינה כי בכוונתה לגייס כ-115 מיליון דולר. עם זאת, ציינה החברה כי הסכום בו נקבה נועד אך ורק לצרכי הרשמה והגשת התשקיף, ועשוי להשתנות בהמשך.
מדובר בהנפקת אינטרנט ישראלית ראשונה בנאסד"ק מזה זמן רב, ולמעשה - אחת הנועזות שבהן אם נבחן את רשימת המתחרות של Eyeblaster. בראש רשימה זו ניתן למצוא את גוגל, שהצטיידה בחברת דאבל-קליק, ומיקרוסופט, שהצטיידה בחברת אטלס אונליין.
בתשקיף כותבת Eyeblaster: "אנו מצפים ומעריכים כי גוגל ומיקרוסופט ישתמשו בכוח הפיננסי ובצוותי המהנדסים שלהן כדי להגביר, באמצעות דאבל-קליק ואטלס אונליין, את התחרות מולנו". ללא ספק, משפט שנכנס ישירות לרשימת המועמדים לאנדרסטייטמנט של 2008 בתעשיית האינטרנט הישראלית.
חברת אינטרנט - אבל רווחית
Eyeblaster רשמה רווח של 7.4 מיליון דולר ב-2007, לעומת 3.7 מיליון דולר ב-2006. הכנסות החברה זינקו בשנה שעברה ב-62% ל-44.7 מיליון דולר, לעומת 22.7 מיליון דולר ב-2006. Eyeblaster מדווחת על 979 לקוחות נכון לסוף 2007.
החברה מדווחת עוד, כי תשתמש בכספי ההנפקה לניהול ותחזוקה שוטפים. Eyeblaster מציינת כי ייתכן כי תשתמש בכסף גם לצרכי רכישת חברות אחרות, אולם מבהירה כי אין כרגע רכישה כזו על הפרק.
יונתן קולבר ואלי ברקת כבר בפנים
Eyeblaster גייסה בשנה 30 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, בהם יונתן קולבר ואלי ברקת מ-BRM. עד כה גייסה החברה 40 מיליון דולר, בשלושה גיוסים שונים.
החתמים המובילים של ההנפקה יהיו ליהמן בראדרס ודויטשה בנק, החתמים המשניים - יו.בי.אס ופאסיפיק קרסט. Eyeblaster מתכוונת להיסחר בנאסד"ק תחת הסימול EYEB.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.