משרד התחבורה יממן תוספת של חמישה שופטי תעבורה נוספים כבר בשנת העבודה הנוכחית. כך סיכמו שר המשפטים, חיים רמון, ושר התחבורה, שאול מופז. עלות התוספת, שתממן הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, היא כ-6 מיליון שקל.
רמון ומופז החליטו בפגישתם על תגבור מערך שופטי התחבורה והחמרת הענישה על עברייני התנועה. במסגרת זו, עד שנת 2007 יממן משרד התחבורה תוספת של 10 שופטים, שיעסקו אך ורק בתיקי תעבורה. השופטים החדשים יתנו קדימות לטיפול בתיקים של גרימת מוות ברשלנות ותאונות דרכים. שני השרים הסכימו כי היעד בתגבור מערך השפיטה הוא להגיע להכרעת דין עד שנה מיום ביצוע העבירה.
כן נקבע, שמנהל בתי המשפט, בעז אוקון, בהתייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, יציעו סדר דין מהיר ויעיל יותר למשפטי תעבורה, שיאפשר להגיע בהם להכרעה מהירה. לאחר שתגובש ההצעה, היא תובא לחקיקה.
עוד סוכם, שמאחר שאזרחים רבים מנצלים את אפשרות ברירת המשפט, כדי לדחות את תשלום הקנס, גם כשאין לכך הצדקה, והדבר יוצר עומס רב ומיותר על מערכת המשפט, יש להעמידם בפני סיכון מסויים.
לכן, קבעו השניים, נאשם בעבירת תנועה, שיחליט לבחור שלא לשלם את הקנס במועדו ולפנות לבית המשפט ויימצא אשם, יידרש לשלם את הקנס המקורי בתוספת ריבית והצמדה. בנוסף, במקרה של הרשעה, יוכל בית המשפט להטיל עליו את תוצאות המשפט לטובת המדינה.
השר מופז עידכן, כי הוא פועל לגבש שיטת ניקוד חדשה על עבירות תנועה, שתחליף את שיטת הניקוד הנוכחית. עד לגיבוש השיטה החדשה, אמר השר רמון, ייקבע שנאשם בעבירות תנועה אשר מודה בעבירה ומוכן לשלם את הקנס יקבל מספר נקודות מופחת מהדרוש לפי שיטת הניקוד הקיימת. ואולם, אם יחליט הנאשם לערער לבית משפט ויימצא אשם, הוא יקבל תוספת של נקודה למספר הנקודות המחויבות בחוק.
בפגישה נידונה גם סוגיית הענישה לנהגים מועדים וסוכם כי שר המשפטים יגבש מבנה מדרגי של עבירות, לגביהן יהיו עונשי מינימום לנהגים מועדים שבתיקם הרשעות קודמות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.