סקר TIM אינטרנט: "גלובס" מוסיף 7% לעמדת האתר הכלכלי-פיננסי המוביל; אתר "דה מרקר" צונח 8%

(עדכון) - זינוקים לאתרי החדשות ברמת החשיפה החודשית, המלמדת על השפעת המלחמה: ynet מוסיף 18.4%, NRG גדל ב-16.5%, גלובס מזנק 23.5% ורק "הארץ" יורד 6.25%

עלייה מרשימה נרשמת בחשיפה לרוב אתרי החדשות באינטרנט - למעט אתרי האינטרנט של "הארץ" ו"דה מרקר", שרשמו ירידה, ואתר החדשות NRG של "מעריב " שרושם עלייה קטנה בתחום הסטייה. כך עולה מסקר TIM של TNS טלסקר, שבדק את החשיפה של 17 אתרים מובילים בחודשים יוני-יולי 2006, לעומת סקר TIM הקודם שנעשה בדצמבר 2005.

ברמת החשיפה השבועית, את העלייה הגדולה ביותר רושם אתר החדשות של קבוצת "ידיעות אחרונות", YNET, שעלה ב-27% והוא רושם חשיפה של 56.2%, לעומת 44.3% בדצמבר 2005. YNET ממוקם במקום השלישי בסקר.

אתר האינטרנט של "גלובס" רושם עלייה מרשימה של 7% עם חשיפה של 10.5% לעומת חשיפה של 9.8% בדצמבר 2005.

אתר "דה-מרקר" רושם ירידה חדה של 8%, ומחזיק חשיפה של 10.1% לעומת 10.9% בדצמבר האחרון. גם האתר של עיתון "הארץ" רושם ירידה של 5%, ולו חשיפה של 11%.

יצוין, כי הירידה בנתוני החשיפה לאתרי האינטרנט של קבוצת "הארץ" מצטרפת לירידה חדה בנתוני החשיפה לעיתוני הנייר של הקבוצה, כפי שעלה מסקר TGI שפורסמו לפני שבועיים. לפי הנתונים, ירדה החשיפה לעיתון "הארץ" בין המחצית הראשונה של 2006 למחצית השנייה של 2005 ב-23%, ואילו בירידה למוסף הכלכלה "דה מרקר" ירדה באותה תקופה ב-25%.

במקום הראשון בסקר TIM מוביל אתר גוגל , שרושם עלייה של 8% מחשיפה של 73.3% לחשיפה של 79.1% בקיץ זה. אחריו, וואלה !, שרשם עלייה של 10% והוא מחזיק חשיפה של 67.6% בקיץ זה. במקום הרביעי עדיין ממוקם אתר HOTMAIL/MSN, למרות שרשם בסקר זה ירידה חדה יחסית של 7%, והוא מחזיק חשיפה של 34.5%. במקום החמישי אתר נענע, עם עלייה מזערית של 2% וחשיפה של 30.2%, גם NRG של מעריב שממוקם אחריו במקום שישי רושם עלייה של 2% בלבד, עם חשיפה של 23%.

במקום השביעי אתר תפוז, שרושם עלייה מרשימה של 13% לחשיפה של 22.2%. במקום התשיעי נמצא אתר הספורט ONE, שרושם עלייה של 5% לחשיפה של 16.3%, זאת לעומת האתר ספורט 5 של ערוץ הספורט, שממוקם אחרון במקום 17 עם חשיפה של 10.1%.

נתוני הסקר מבטאים חשיפה שבועית לאתרי אינטרנט מובילים כפי שנמצאו בסקר שנערך במהלך 20 הימים שבין 30 ביוני ל-19 ביולי 2006. עורכי הסקר מציינים כי הסקר משקף נאמנה את הרגלי הגלישה באותה תקופה, תוך מיצוע סביר של התקופה שלפני פרוץ המלחמה ואחריה. מלחמת לבנון השנייה פרצה, כזכור, ב-12 ביולי.

מנכ"ל טלסקר, דורי שדמון, אמר היום (ג'), כי הסקר מבטא ממוצע של תקופה שכוללת כעשרה ימים של לחימה. "ניכר מתאריכי הסקר כי רוב הימים שהוא מכסה הם לפני הלחימה והתוצאה משקפת ממוצע של כל התקופה. כפי שכבר עניתי למנכ"ל וואלה!, הסקר משקף את התקופה כולה ואינו מוטה. הדברים נזילים, גם אם יש השפעה לימי המלחמה, היא לגיטימית ואינה מבטאת השפעה טוטאלית. עם זאת, כשתסתיים המלחמה אנו מתכננים להקדים את הסקר הבא, ונערוך אותו מייד לאחר החגים".

הסקר נערך בקרב מדגם ארצי ומייצג של כ-1,100 משתמשי אינטרנט בגילאי 13 מקרב האוכלוסייה היהודית. זו הפעם הראשונה שסקר TIM בוצע כסקר אונליין בקרב הפאנל האינטרנטי (Access Panel) של TNS ישראל, המייצג את כלל אוכלוסיית הגולשים בישראל (פרטים בגילאי 13).

עפ"י נתונים מהסקר, שפורסמו בשבוע שעבר, אוכלוסיית משתמשי האינטרנט בישראל מונה כ-3.7 מיליון איש ואישה, המהווים כ-69% מאוכלוסיית גילאי 13 בישראל, או כ-52% מכלל האוכלוסייה. לפיכך, במועד עריכת הסקר הנוכחי (יוני-יולי 2006), כל אחוז חשיפה מייצג כ- 37,000 משתמשי אינטרנט (Unique Users) בישראל בגילאי 13. שיטת הבדיקה בסקרי TIM לגבי החשיפה לאתרים נעשית כמקובל בסקרי מדיה אחרים (עיתונות, רדיו וכד'), היא שיטת ה-Recall כאשר כל נשאל בפאנל האינטרנטי נתבקש לציין האם ומתי הייתה הפעם האחרונה בה ביקר בכל אחד מן האתרים שנבדקו.

הנתונים בסקר מבטאים את השיעור במדגם משתמשי האינטרנט (גילאי 13 ) שדיווחו כי ביקרו לפחות פעם אחת בכל אחד מן האתרים הנ"ל במהלך שבוע בתקופת הסקר. הנתונים מתייחסים לגלישה לאתרים ממקום כלשהו: בית, עבודה, ביה"ס, וכו'.

זינוקים לאתרי החדשות ברמת החשיפה החודשית

במקביל לטבלת החשיפה השבועית, מפרסם סקר TIM גם טבלת חשיפה חודשית, המציגה תשובות הנשאלים לשאלה הפתוחה "באילו אתרים גלשת בחודש האחרון?" בטבלה זו רושמים רוב אתרי החדשות עלייה מרשימה, המעידה בבירור על הגברת השימוש בהם בעת המלחמה: ynet מוסיף 18.4%, NRG גדל ב-16.5%, גלובס מזנק 23.5% ורק אתר "הארץ" יורד 6.25%. לטבלה החודשית המלאה - ראו בתחתית הידיעה.

שיעורי חשיפה שבועיים לאתרים מובילים (יוני-יולי 2006)

דצמבר-05 יוני-יולי 06 תאריכים דרוג
3,600,000 3,700,000 אומדן למספר משתמשי אינטרנט
אחוזים אחוזים האתר דרוג
73.3 79.1 גוגל 1
61.2 67.6 וואלה! 2
44.3 56.2 Ynet 3
37.4 34.5 Hotmail /MSN (co.il/.com) 4
29.6 30.2 נענע 5
22.5 23.0 NRG מעריב 6
19.7 22.2 תפוז 7
10.0 16.4 זאפ 8
12.5 16.3 One 9
16.7 15.6 Yahoo! 10
11.7 12.1 דפי זהב 11
9.6 12.0 סטארט 12
11.5 11.0 הארץ 13
9.8 10.5 גלובס 14
8.9 10.3 יד 2 15
10.9 10.1 דה מרקר 16
- 10.1 ספורט 5 17

שיעורי חשיפה חודשיים לאתרים מובילים (יוני-יולי 2006)

דצמבר-05 יוני-יולי 2006 תאריכים
שיעור שינוי באחוזים אחוזי חשיפה אחוזי חשיפה האתר דרוג
7.7 84 90.5 גוגל 1
5.5 74.7 78.8 וואלה! 2
18.4 59.1 70.0 Ynet 3
-9.7 48.6 43.9 Hotmail /MSN (co.il/.com) 4
6.1 45.5 48.3 נענע 5
16.5 32 37.3 NRG מעריב 6
17.2 31.9 37.4 תפוז 7
80.5 18.5 33.4 זאפ 8
13.2 18.9 21.4 One 9
9.2 23.9 26.1 Yahoo! 10
29 24.4 31.5 דפי זהב 11
3.7 15.8 16.4 סטארט 12
-6.25 19.2 18.0 הארץ 13
23.5 13.6 16.8 גלובס 14
48.7 16.2 24.1 יד 2 15
6.4 15.5 16.5 דה מרקר 16
14.3 ספורט 5 17