"רוב העובדים שמקבלים רכב מהעבודה משתכרים סביב 8,000 שקל ברוטו, ולא יוכלו לספוג את תוספת שווי השימוש כתוצאה מהרפורמה". כך אמר נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, בכנס של לשכת רוה"ח שהתקיים אתמול. "אצל עובד ברמות שכר כאלה, רוב הכסף הולך לצריכה. אין לו מנין לקחת עוד 600 שקל, ולכן זה מהר מאוד יגיע למעסיק".
עובדים אלה, טוען ברוש, יבקשו שהמעסיק יספוג את התוספת, והתוצאה תהיה ייקור עלות העבודה, בעוד שהרצון הוא להוזיל אותה.
בכוונת התעשיינים להיאבק בנושא, ובפרט לגבי רכבים מקבוצה 2. לדברי ברוש, 80% מהרכבים בשימוש עובדים - כ-200 אלף רכבים - הם מקבוצה זו.
ברוש אמר, כי יש קשר הדוק בין חוסן כלכלי לחוסן חברתי: "הקטנת הפערים בחברה היא משימה לא רק של הממשלה, אלא גם שלנו, בארגונים הכלכליים".
בהתייחסו לרפורמה באוצר, הכוללת בין היתר מס הכנסה שלילי ופנסיה חובה, אמר ברוש, כי על הממשלה לפצות את העובדים המשתכרים 3,500-5,000 שקל בחודש. לדבריו, בתעשייה, רק 4% מהעובדים משתכרים שכר מינימום.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.