הזמר רמי פורטיס מתכנן בימים אלה מהלך מהפכני בכל הקשור לקריירה שלו: פורטיס יצא בסיבוב הופעות תחת השם "פורטיסךהכל" - שבו הוא חושף שירים חדשים מהאלבום שבדרך. את אסופת השירים החדשים שלו יעביר פורטיס ישירות מהיצרן (הוא עצמו) לצרכן באמצעות האינטרנט. כל ההקלטות נעשות על המחשב שלו, באולפנו הפרטי והקטן בחדרו שבמושב בית יצחק שבשרון.
"אני מתכוון לפתוח חשבון פיי-פאל, ומי שירצה יקנה ממני את היצירה במחיר הוגן וזול. לא חנויות דיסקים, לא פלסטיק ולא כלום. אני אוהב דיסקים, אבל העולם משתנה ואני הולך עם השינוי. בסך הכול מה רצינו מלכתחילה? לעשות מוזיקה, ושהעולם ישמע את המוזיקה הזאת.
"עכשיו ככה: מה יותר טוב מהאינטרנט בשביל להפיץ את המוזיקה שלך? אין יותר טוב מזה. לכל אדם כמעט יש מחשב, והנגישות לרשת היא גבוהה בכל מקום. אנשים סביבי לא נכנסים לחנויות דיסקים ולא זוכרים מתי הם קנו אלבום, אבל הם מורידים מוזיקה מהרשת כמו משוגעים. אנשים לא הפסיקו לאהוב מוזיקה, אבל הם הפסיקו לקנות דיסקים. ואם אני מוזיקאי, ואני רוצה להביא את המוזיקה שלו לקהל שלי - 2,000, 3,000 איש, לא חשוב כמה - אני צריך לעשות את זה באופן הכי מיידי וישיר ובלתי אמצעי".
בדקת איזשהו מודל רווח?
"זה מאוד פשוט. 3,000 איש שיורידו את האלבום ברשת תמורת 25 שקל, זה 75 אלף שקל נטו בשבילי. בלי להתחלק עם חברת התקליטים, בלי עמלת סוכן 25%, 40% אחוז הפצה, כשבסוף אני נשאר ביד עם שקל וחצי".
הכתבה המלאה - במוסף "מותגים" של "גלובס" שיופץ בשבוע הבא.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.