חברת התעופה אמריקן איירליין תובעת את ענקית מנוע החיפוש גוגל על כך שמכרה ליריבותיה שטח פרסומי בהתבסס על מילות מפתח המזוהות איתה, ואשר מהוות חלק מהסמל המסחרי שלה.
מבקר בגוגל, שמקיש במנוע החיפוש מילים, צירופים או משפטים שמזוהים עם אמריקן איירליינס, כמו למשל, את שמה של תוכנית הנוסע המתמיד של החברה, Aadvantage, מקבל, יחד עם לינק לאתר של החברה, גם קישורים לאתרים של חברות מתחרות, בקרב מודעות הפרסומת הממוקמות בצד תוצאות החיפוש ואשר נקראות "קישורים ממומנים" (sponsored links).
יצוין כי רוב הכנסותיה של גוגל מגיעות מאותם "קישורים ממומנים". בילי סאנג, דובר אמריקן איירליינס, אמר כי "כאשר חיפוש באינטרנט נעשה בצורה הנכונה, הוא כלי נהדר, אבל יש לנו בעיה עם החלק הזה של העסקים של גוגל". לטענת סאנג, התוצאות עלולות לבלבל את הלקוחות ולהסיט אותם מהאתר הרשמי של החברה.
אמריקן איירליינס מהווה חטיבה בתאגיד AMR הממוקם ב-Fort Worth שבמדינת טקסס. לפני שפתחה את תיק התביעה ביום חמישי האחרון בבית משפט מחוזי, ניסתה להגיע עם גוגל להסכם פשרה.
דובר גוגל, ג'ון מורצ'ינסון, אמר כי החברה "משוכנעת בכך שמדיניות הסמלים המסחריים מצליחה לאזן נכון בין האינטרסים של בעלי הסמל לבין בחירתם של הצרכנים, ובכך שהעמדה שלנו קיבלה תוקף מהחלטות עבר בנושאים דומים".
ואכן, גוגל מורגלת בתביעות מסוג זה, אם כי בדר"כ לא מחברות בסדר גודל כזה. כרגע עומדת ענקית האינטרנט בפני משפט שייערך בנובמבר, ואשר בו היא נתבעת ע"י חברת הווילונות הגדולה American Blind&Wallpaper Factory. לפני יותר משנתיים פסק שופט פדרלי בווירג'יניה בתיק דומה של חברת הביטוח Geico, כי גוגל פעלה באופן חוקי. יחד עם זאת, הגיעו שתי החברות לפשרה ב-2005. בעבר הפסידה גוגל בתיקים דומים בצרפת, אולם זכתה בתביעות מצד חברות אמריקניות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.