רשת המזון טיב טעם השיקה בלוג ועמוד באתר שיתוף התמונות flickr במסגרת מאבקה בתוכנית התחקירים "כלבוטק", שעומדת לשדר עליה תחקיר לא מחמיא נוסף.
תקציר הפרקים הקודמים: לפני כשנה וחצי שידרה "כלבוטק" תחקיר על טיב טעם, שחשף מכירה, לכאורה, של בשר מקולקל. התחקיר פגע קשות במוניטין של הרשת. בשבועיים האחרונים חזרו הצדדים לזירת המאבק, לאחר שהתברר כי "כלבוטק" עומדת לשדר תחקיר נוסף, החושף מחדלים חמורים במפעל הבשר של טיב טעם בבת חפר. בתחקיר, שאמור להיות משודר ב-14 באוקטובר, נראים חתולים אוכלים מעופות המונחים על עגלה.
בטיב טעם טוענים כי מדובר בתחקיר שביימו עובדים במפעל, שכל כוונתם היתה לפגוע בזדון ברשת.
והנה היום, עושה הרשת צעד נוסף במאבקה הציבורי על שמה - והפעם, באינטרנט. בעמוד הראשי של אתר "טיב טעם", מופיעה הפניה לבלוג חדש של החברה "טיב טעם הסיפור האמיתי". בבלוג מגוללת החברה את סיפורה, ומנסה להפריך את טענות "כלבוטק".
על הבלוג כותבת החברה: "הבלוג הוא בלוג רישמי של חברת טיב טעם והוא נכתב על ידי המנהלים הבכירים ביותר בחברה. הבלוג נועד להציג את הזוית האמיתית והלא ערוכה של מה שהתרחש מאחורי שערי המפעל וכן להציג באופן שקוף לחלוטין את הדרך הנקייה מכל רבב בא אנחנו מנהלים את טיב טעם".
בבלוג מופיעים, בינתיים ארבעה כותבים מטעם טיב טעם: ליאת רון-טריביטש, אשתו של קובי טריביטש ועיתונאית ב"מעריב" וב"גלובס"; רן גיל, מנכ”ל חטיבת התעשיות; דן איתמר, סמנכ”ל השיווק והמכירות; וצחי ליפקה, שותף ברשת טיב טעם.
"מפעל בשר הוא מפעל בשר ואף אחד, אפילו לא אנחנו, לא טוען שמדובר במפעל תרופות, אבל עם זאת המפעל שלנו עומד בכל תקן אפשרי ובתקנים המחמירים ביותר", נכתב בבלוג של טיב טעם. מיד אחר-כך מופיע קטע של ד"ר יקיר דורון, וטרינר ראשי ומנהל בקרת האיכות בטיב טעם, שמשתף את הקוראים בשיטות העבודה בטיב טעם.
בין השאר כותב ד"ר דורון: "אנשי המעבדה החיצונית עוברים מדי שבוע בסניפים באופן עצמאי וללא תיאום מראש, דוגמים לפי ראות עיניהם מוצרים באיכות הנראית כפחות טובה מבחינת טריות... נאמן איכות שעבר קורס רשמי במשרד הבריאות בודק את הסחורה שהגיע לשמירה על שרשרת הקירור, לאיכות הסחורה כך שכאשר מתגלה סחורה שאינה מתאימה, מושמדת במקום או נדחית על ידי הסניף... בכל שבוע מתקיימת ישיבת איכות , בה נוכחים מנהל התפעול, היועץ החיצוני, מנהל אבטחת האיכות, ווטרינר הרשת. דיוני הישיבה נועדו לטפל בכל בעיית איכות או טריות של המוצרים הרגישים הנמכרים ברשת".
במקביל להעלאת הבלוג העלתה טיב טעם גם עמוד עם צילומים ממפעליה באתר שיתוף התמונות הפופולרי פליקר.קום. הבלוג של טיב טעם הוקם ומופעל על ידי חברת יחסי הציבור המקוונים בלינק.
מטיב טעם נמסר כי "המטרה היא לבנות מדיה אלטרנטיווית כיוון שלא נוכל לשקף את מה שיש לנו בשאר המדיות".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.