סקר TIM לאוקטובר: גוגל מגדיל את הפער בפסגה; MSN, "גלובס" ויד 2 התחזקו

וואלה, ynet ו"דה מרקר" נחלשו * היקף השימוש באינטרנט בישראל נאמד בכ-3.9 מיליון איש - כ-72% מכל האוכלוסייה מעל גיל 13

גוגל מגדילה את הפער בפסגה ומבססת את מעמדה כאתר האינטרנט הנצפה ביותר בישראל. כך עולה מסקר TIM לחודש אוקטובר, המדרג את שיעורי החשיפה השבועיים לאתרי האינטרנט בקרב הגולשים הישראלים. שיעורי החשיפה השבועיים של גוגל עומדים על 90.6%, עלייה של כ-2% בהשוואה לשיעור החשיפה בספטמבר.

וואלה ו-YNET לעומת זאת, המדורגות במקום השני והשלישי בהתאמה, רשמו ירידה בשיעורי החשיפה השבועיים שלהן: אחוז החשיפה של וואלה עמד על 72.5% באוקטובר, בהשוואה ל-73.6% בספטמבר, ואילו YNET מקבוצת "ידיעות אחרונות" רשמה שיעור חשיפה של 57.9%, לעומת שיעור של 61.5% בחודש הקודם. בכך נעצרה מגמת העלייה שלהן, שהחלה ביולי השנה.

במקום החמישי בטבלה ממוקם אתר MSN, שהתאושש באוקטובר לאחר כמה חודשים חלשים והתייצב על 31%, בהשוואה ל-27.2% בספטמבר.

שיעור החשיפה של אתר שיתוף קבצי הווידיאו YouTube, שמדורג במקום השביעי, דווקא ירד באוקטובר ל-26.8%, בהשוואה ל-29.2% בספטמבר. זאת לאחר שהציג מגמת עלייה עקבית בחודשים האחרונים, בהתאם לפופולריות הגואה שלו בשוק העולמי.

אתר המכירות והשכרת הדירות יד2 רשם באוקטובר עלייה יפה של 5%, ל-22.5%. בגזרת הכלכלה נרשם שוויון כמעט מוחלט, עם עלייה ל"גלובס", מ-11.1% ל-11.8%, לעומת ירידה ל"דה מרקר" מ-12.6% ל-12%. לשני האתרים הכלכליים נרשמה באוקטובר חשיפה של 15.2% ממקומות העבודה.

אתר האינטרנט של קשת המשיך לרשום ירידה, בדומה למגמה שאפיינה את ספטמבר, חודש החגים שבאופן מסורתי סובל מירידה בשיעורי החשיפה. שיעור החשיפה באוקטובר עמד על 12%, בהשוואה ל-14.4% בספטמבר, ו-20.9% באוגוסט. רשת, מתחרתה, הצליחה להתאושש מעט, ורשמה עלייה קלה ל-10.5% באוקטובר, בהשוואה לחודש הקודם.

מנתוני הסקר לחודש אוקטובר עולה כי היקף השימוש באינטרנט בישראל נאמד בכ-3.9 מיליון איש, מגילאי 13 ומעלה, המהווים כ-55% מכלל האוכלוסייה וכ-72% מכלל האוכלוסייה מעל גיל 13.

בחודש הבא ייערך סקר TIM המורחב החצי שנתי. במסגרת הסקר הזה תיבחן, בנוסף לחשיפה לאתרים המובילים, גם החשיפה לקבוצות אתרים, שימושים שונים באינטרנט, ספקי הרגלי קנייה באינטרנט ועוד.

את סקר TIM ערכה חברת TNS טלסקר כסקר online, באמצעות MySeker - פאנל הגולשים האינטרנטי של TNS ישראל.

אתרים