בית משפט השלום בראשל"צ חייב את חברת דלק, שבשליטת
קבוצת דלק של יצחק תשובה, את "שערי דלק", המפעילה תחנת תדלוק שלה ברמת-גן ואת המבטחת שלהן "הפניקס", לשלם פיצוי בסך כ-41 אלף שקל לאדם שרכבו תודלק בדלק מהול.
שלומי לוטן, מנכ"ל בית התוכנה ExecuTech Software Solutions (לשעבר איכות תעשיות תוכנה), הסיע בספטמבר 2005 את אשתו לשדה התעופה. בדרך הוא עצר לתדלק את רכבו, אאודי A6 מודל 2003, בתחנת "דלק רמה" שברחוב ז'בוטינסקי ברמת-גן. זמן קצר אחר כך נכבה המנוע, כשלוטן אינו מצליח להניע אותו. הרכב נגרר למוסך המרכזי של צ'מפיון מוטורס, שם טופל במשך כמעט חודשיים, בגין "תדלוק הרכב בכמות גדולה של מים שעברו ממיכל הדלק לתוך חלל השריפה והצילינדרים של המנוע". בשל הקורוזיה והחלודה המתקדמת, קבע שמאי שאין ברירה אלא להחליף את המנוע בעלות של כ-80 אלף שקל.
לוטן פתח בתכתובות עם דלק, שהכירה באחריותה, העמידה לרשותו רכב חלופי ואף הסכימה לשלם את עלות תיקון המנוע, אולי מחשש שהדבר יתפרסם ברבים. אלא שלוטן דרש גם פיצוי עבור ירידת ערך הרכב, שהוערכה ע"י שמאי בכ-10%-15% וכן נזקים שונים בסך כ-85 אלף שקל. דלק הסכימה לשלם לו רק את מחיר התדלוק, 400 שקל. לכן, תבע אותה לוטן באמצעות עו"ד אייל מיכאלי ממשרד חיים קליר. דלק, שיוצגה ע"י עו"ד אמנון עמיקם, לא כפרה בחבותה אך טענה שמאחר שהמנוע הוחלף בחדש הרי שלא ירד ערך הרכב.
השופט אורן שוורץ מינה מומחה מטעם בית המשפט, שקבע כי "החלפתו של המנוע בחדש היא מן הממצאים שיש בהם כדי להשפיע על קונה. בנוסף, קיים חשד שבעתיד יתגלו נזקים נוספים כתוצאה מהימצאות מים". הוא הוסיף, שלמרות שמדובר במנוע חדש, העדיף על תיקון מנוע קיים, "אין להשוות בין איכות ההרכבה במפעל היצרן לבין איכות ההרכבה של בעלי המקצוע המקומיים". לכן, הוא קבע שלרכב נגרמה ירידת ערך של 10%, שהם כ-21 אלף שקל.
לכך הוסיף השופט פיצוי בגין אובדן ימי עבודה, הפסד דמי ביטוח, שכ"ט שמאי וייעוץ משפטי. באופן חריג בתביעות רכוש, פסק השופט גם פיצוי בגין עגמת נפש בסך 4,000 שקל, שנבע בין היתר מכך שהרכב החלופי שקיבל היה רק מדגם מאזדה. (ת.א. 1647/06)
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.