חברת המדיה באינטרנט יאהו מסרה השבוע כי שירותי המוסיקה שלה ינוהלו מעכשיו על-ידי רפסודי אמריקה, שירות מנויים מקוון המנוהל על-ידי RealNetWorks ו-Viacom.
יאהו, שכבר הודיע בעבר כי תחליף את שירותי המוסיקה הבלתי מוגבלים שלה, אמרה שתעביר את לקוחותיה לרפסודי במשך החודשים הבאים ותאפשר להם לפתוח את קבצי המוסיקה שלהם דרך חשבון חדש ברפסודי.
על השותפות האסטרטגית הוכרז לאחר שמיקרוסופט הודיעה ביום שישי על הצעה לרכישת יאהו ב-44.6 מיליארד דולר. הצעה זו מעלה שאלות האם שיתוף הפעולה בין יאהו ו-RealNetWorks יצא לפועל במדה ומיקרוסופט אכן תרכוש את יאהו.
מיקרוסופט ו-RealNetWorks היו במאבק משפטי במשך 8 שנים עד שמיקרוסופט הסכימה להתפשר עם RealNetWorks על 761 מיליון דולר באוקטובר 2005.
מנכ"ל ומייסד RealNetWorks רוב גלזר הינו בכיר לשעבר במיקרוסופט.
בנוסף לכך, למיקרוסופט כבר יש מבחר גדול של מוצרים ושירותי מוסיקה דיגיטליים, כולל חנות מקוונת ונגן דיגיטלי.
דן שירן, סגן מנהל בכיר ב-RealNetWorks אמר כי הוויכוח עם מיקרוסופט נגמר כבר לפני למעלה משנתיים, ושני הצדדים ימשיכו על-פי הסיכומים.
כמו מיקרוסופט, גם RealNetWorks רואה בשותפות עם יאהו דרך להגיע ל-23 מיליון משתמשי אינטרנט בחודש.
המנויים הנוכחיים של יאהו-מוסיקה המשלמים 9 דולר לחודש ויאלצו לשלם 12.99 דולר לחודש לרפסודי ברגע שיסתיימו המנויים שלהם ביאהו.
עוד הוסיף שירן, כי אמנם רפסודי נהייתה גמישה ומציעה יותר שירותי מוסיקה בשירות המקוון המצומצם, אולם אין לה כל כוונה לוותר על השירות בתשלום.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.