חברת אוטו ליין עתרה היום (ג') לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה להורות לרשות ההגבלים העסקיים לחשוף את הסכמי ההרשאה למוסך שמסרה לרשות חברת UMI, כמתחייב מהצו המוסכם בענף השירות לרכב.
חברת אוטו ליין עוסקת בשיווק ומכירה של חלקי חילוף לכלי רכב ומתחרה ב-UMI בשוק השירות לרכבים מתוצרת GM.
הצו המוסכם בענף השירות לרכב, האמור לפקוע באפריל 2008, קובע כללי התנהגות מחייבים בענף השירות לרכב שמטרתם למנוע את המשך הפגיעה בתחרות בענף באמצעות כבילת מוסכי השירות בהסכמי הרשאה למוסך.
הרשות להגבלים עסקיים שוקלת בימים אלה את הצעדים שתנקוט לצורך הארכת תוקפו של הצו. לטענת עורכי הדין יצחק (צחי) יגור ואסף שילון, ממשרד שביט בר-און גלאון צין נוב יגור ושות', באי כוחה של אוטו ליין, תזמון זה מעניק משנה חשיבות לחשיפת המידע שהיא מבקשת.
לטענתה, הרשות חייבת לאסור על אילוץ המוסך המורשה לרכוש חלפים רק מיבואן הרכב לצורך טיפול ברכבים שתחת הסכמי תחזוקה.
הממונה על ההגבלים העסקיים סירב לחשוף את הכסמי ההרשאה של UMI בטענה שאין בכך כדי לתרום לשם הבטחת קיום הוראות הצו, והואיל והסכמים אלה עשויים לכלול סודות מסחריים.
עוה"ד יגור ושילון טוענים כי נוסח הסכמי ההרשאה בעבר, לפני כניסת הצו לתוקף, מלמד שאין בהם סודות מסחריים, וטובת הציבור דורשת חשיפת ההסכמים ל"אור השמש". לצו המוסכם ולאכיפתו האפקטיבית, כך טוענים יגור ושילון, השפעה על שוק חלקי הרכב והשירות לרכב בישראל, "מגה-שוק עם היקפים כספיים ענקיים, שמשפיע על כל בית אב בישראל, ואשר מתפרנסים ממנו עשרות אלפי אנשים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.