בקשה לייצוגית ב-18 מיליון שקל נגד דיסקונט: מעביר למסלול יקר של דמי ניהול ללא הסכמת הלקוחות

"בתחילה מחוייב הלקוח בדמי מסלול נמוכים, ולאחר כשנה הבנק נוקט בפרקטיקה חד-צדדית ומעביר את הלקוח למסלול יקר הרבה יותר"

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה בקשה לאשר תביעה ייצוגית בהיקף של 18 מיליון שקל נגד בנק דיסקונט, בטענה כי הוא מעביר לקוחות למסלול יקר של דמי ניהול בלא הסכמתם לאחר תקופת הטבה.

לטענת התובעים, רון עוזרי וליאת מיאלי, בתחילה מחוייב הלקוח בדמי מנוי/מסלול נמוכים (כגון מסלול עמלות בסיסי בעלות של 10 שקל לחודש, או הטבה במסגרתה אין משלמים דמי ניהול כלל) ולאחר תקופה של שנה, הבנק נוקט בפרקטיקה חד-צדדית, במסגרתה מועבר הלקוח למסלול יקר הרבה יותר (במקרה הנדון "מסלול דיסקונט פיקס", בו משלמים 30 שקל לחודש).

התובעים מציינים, באמצעות עוה"ד יצחק אבירם ונועם שכנר, כי אם הלקוח מגלה זאת ומתלונן, אזי הוא יועבר למסלול הזול יותר, אך רק במקרים נדירים הוא גם יקבל זיכוי רטרואקטיבי. לדבריהם, רוב הלקוחות אינם מתלוננים וממשיכים לשלם את דמי המסלול הגבוהים.

התובעים מעריכים את הנזק שגרם הבנק לעשרות אלפים ואולי מאות אלפים מלקוחותיו בכ-18 מיליון שקל, ומבקשים מביהמ"ש להורות על השבה של הכספים שגבה הבנק מלקוחותיו שלא כדין. "תביעה זו באה לזעוק את זעקתו של כל צרכן במדינה, שהספק שלו, אשר חב כלפיו בחובת נאמנות, מסתיר ממנו את החלופה הזולה הקיימת", נטען. טרם התקבלה תגובת הבנק. (ת.א. 1290/08).