עתירה הדורשת לבטל את הקנסות והריביות המוטלים על חובות לחברת דרך ארץ, זכיינית כביש 6, בגין נסיעה בכביש חוצה ישראל, הוגשה היום (א`) לבג"ץ.
העתירה הוגשה בבקשה להוציא צו על תנאי שיורה לדרך ארץ לנמק מדוע לא תחדל לגבות קנסות ושיעורי ריבית מופרזים ובלתי סבירים, ולהורות למדינה לנמק מדוע לא יבוטלו התקנות המאפשרות לדרך ארץ גבייה של קנסות וריביות בשיעורים בלתי מידתיים.
העותרים, ביניהם אובייקטיבי ופארמה סופט, טוענים באמצעות עו"ד אופיר בן-דוד, כי חיובי הקנסות והתשלומים בכביש חוצה ישראל בלתי חוקיים ופוגעים במידה העולה על הנדרש בקניין הפרטי.
על-פי דוגמה המובאת בעתירה, אגרת נסיעה בכביש 6 בעלות של 42.63 שקל, הופכת לחוב לאחר תוספת הריבית והקנס בסך של 2,450 שקל או 3,550 שקל במקרה והרכב עוקל בנסיעה בכביש. מכאן, לדברי העותרים, הריבית השנתית האפקטיבית יכולה להגיע לכדי 12,000%.
עדי ז`ורבין, מבעלי אובייקטיבי, אמר ל"גלובס", "חבל שכולם שתקו עד כה לנוכח התנהלות דרך ארץ".
במקביל הודיעה דרך ארץ, זכיינית כביש חוצה ישראל, כי היא מעדכנת את מחירי הנסיעה בכביש באחוז. מדובר בעדכון בהתאם לחוזה הזיכיון המתיר לדרך ארץ לעדכן אחת לשישה חודשים את מחירי הנסיעה בהתאם לשינויי המדד.
מנכ"ל דרך ארץ, יהודה וילק, אמר ל"גלובס": "מדובר בעדכון בהתאם לחוזה הזיכיון המנגנון שנקבע מאפשר העלאה וגם ירידה של תעריפי הנסיעה בכביש בהתאם לשינויי המדד".
מחיר נסיעה לרכב פרטי מזדמן עבור חמישה קטעים ומעלה תעלה 20.25 שקל, במקום 20.04 שקל. עבור אותה נסיעה ישלם מנוי פסקל 13.98 שקל במקום 13.86 שקל, נסיעה למנוי וידיאו תעלה 17.12 שקל במקום 16.95 שקל.
נסיעה לרכב שמשקלו מעל 4 טון תעלה ללקוח מזדמן 48.22 שקל במקום 47.77 שקל; מנוי פסקל ישלם עבור אותה נסיעה 41.94 שקל במקום 41.59 שקל; ומנוי וידאו ישלם 45.08 שקל במקום 44.68 שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.