ענקית התוכנה
מיקרוסופט והספאמר הישראלי, אמיר גנס, הודיעו אתמול (ג') לבית המשפט המחוזי בת"א כי הגיעו להסכם פשרה בתביעה שהגישו מיקרוסופט העולמית, מיקרוסופט ישראל ו-MSN ישראל נגד גנס. מההסכם עולה, כי גנס מתחייב להימנע מלשלוח הודעות דואר אלקטרוני פרסומי לנמענים, למעט הודעות שקבלתן הותרה על-ידי הנמענים.
עוד הוא מתחייב להימנע מלהפר את זכויות התובעות בסימן המסחר hotmail ובשמות המתחם hotmail.com ו-hotmail.co.il בדרך של שימוש בהם או בסימנים הדומים להם עד כדי הטעיה. עוד עולה מההסכם, כי בגין כל הפרה של סעיפי ההסכם יפצה גנס את התובעות ב-100 אלף שקל.
כמו כן, ההסכם מייפה את כוחה של מיקרוסופט לפרסם את ההודעה הבאה לפי שיקול דעתה: "חברת א.ג ניו אפרוצ' ומר אמיר גנס מביעים בזאת את התנצלותם הכנה בפני התובעות ובפני מי ממנויי שירותי הדואר האלקטרוני שלהן, אם נגרם להן נזק ו/או בשל אי הנוחות שנגרמו עקב משלוח הודעות spam על-ידם, ומתחייבים בזאת לחדול מכל פעילות שכזו בעתיד".
בתחילת 2005 הגישה מיקרוסופט תביעה בסך 2.5 מיליון שקל נגד גנס, הבעלים של חברת א.ג ניואפרוצ', בטענה שהפיץ דואר זבל למנויי הוטמייל של מיקרוסופט. לטענת מיקרוסופט, באמצעות עוה"ד אייל שגיא, ירון רייטר, אופיר שליטנר ואמיר ונג, בשנת 2004 היא איתרה שגנס שלח הודעות זבל אל כתובות בהוטמייל.
מיקרוסופט טענה, כי היא איתרה במספר מקרים הודעות דואר אלקטרוני ששלח גנס, תוך התחזות כאילו מקורן בשירות הוטמיל ישראל. הוא הסווה כתובות דואר אלקטרוני בשמות הנחזים להיות מנויים בשירות הוטמיל, ובכך עשה לטענת מיקרוסופט שימוש בשמה ומשאביה.
עוד טענה מיקרוסופט, כי גנס פירסם כלפיה לשון הרע באתר האינטרנט BSH בפורום האימל בישראל, כאילו מיקרוסופט היא "ספאמרית" הנוקטת כמותו בטקטיקות נפסדות. כן טען, כי היא בעצמה דורשת 2,000 דולר למשלוח דואר זבל.
בכתב ההגנה שהגיש טען גנס, כי מיקרוסופט מתחרה בו בתחום הפרסום של דואר אלקטרוני. לדבריו, החברה עושה שימוש ציני לרעה בהליך משפטי יקר ורב שנים, כדי לסלקו משוק הפרסום בדואר האלקטרוני.
עוד אמר, כי לא חרג בפעילותו מרעיונותיו של ביל גייטס כפי שהם מופיעים בספרו "עסקים במהירות המחשבה". לדבריו, הוא מפרסם מוצרים ושירותים לגיטימיים שאינם עוברים על החוק בישראל, ואינו שולח תכנים אסורים כגון וירוסים, הודעות הונאה ודואר פורנוגרפי.
ממיקרוסופט נמסר היום: "מיקרוסופט ישראל השיגה את מטרתה שהיא הגנת הגולשים בישראל מפני דואר זבל (ספאם), ואנו מרוצים מאוד מהתוצאה הסופית של ההליך המשפטי".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.