ענף כרטיסי האשראי הפונה לאלפיון העליון מתרחב. אל כרטיס הסנטוריון שהושק בארץ בנובמבר 2006, ופנה בלעדית לקהל הפרימיום הייחודי, מצטרף בימים אלה כרטיס נוסף מבית מאסטרקארד העולמית - וורלד סיגנייה (World Signia) - שישווק הן ע"י ישראכרט והן ע"י לאומי קארד.
העלויות של שני האחרונים נאמדות אמנם בפחות ממחצית מזו של הסנטוריון, אבל לא ניתן להתעלם מהדמיון בהטבות המפנקות, בתנאי הביטוח, בסכומי משיכת מזומנים וכד'. הסנטוריון, יש לציין, פונה לבעלי הון של שני מיליון דולר ויותר, ואילו את הוורלד סיגנייה יקבלו גם בעלי הון של מיליון דולר. בנוסף, ללקוחות הסנטוריון אין מסגרת שימוש מקסימאלית אשר מוגדרת לבעלי כרטיס הוורלד סיגנייה.
למרות שמדובר בענף מצומצם, חברת ויזה כא.ל. אינה מתכוונת להישאר כמתבונן מהצד, ובסוף השנה מתעתדת להשיק בישראל את הכרטיס הבינלאומי ויזה אינפיניטי.
ללא ספק, עוד לפני בחינת ההטבות והעמלות העדיפות משמעותית, שלושת הכרטיסים הקיימים כיום מהווים קודם כל סמל סטאטוס יוקרתי. הבודדים שזכאים להחזיק בכרטיסי האשראי הללו משתייכים למועדוני הקנייה הנחשבים בעולם, נהנים משירותי קונסיירז' יוקרתיים המוגדרים "כשירות אישי התפור לפי מידה" - בכל יום ובכל שעה לאורך כל ימות השנה. בנוסף, הם זכאים לכניסה לטרקליני עסקים, שדרוג בבתי מלון, מסעדות יוקרה, כניסה למופעי תרבות וספורט, ייעוץ תיירותי, שירות שופינג ייחודי, שירותי תרגום, ייעוץ וכמעט כל מה שמעלה הדמיון (המפונק ביותר).
הקרב בין לאומי קארד לישראכרט
לאומי קארד, שקיוותה להיות המשווקת הבלעדית של וורלד סיגנייה בישראל, הופתעה לגלות כי תיאלץ לחלוק את השוק המצומצם והמחוזר עם ישראכרט, שהשיקה את הכרטיס לאחרונה, וללא רמיזה מוקדמת: "זה מחטף", אומר אבי צימרמן, סמנכ"ל השיווק בלאומי קארד, אך מדגיש כי מדובר בשני כרטיסים שונים במהותם: "פרט לעיצוב ולדברים המנדטוריים שהם זהים בין שני הכרטיסים, הרי שמדובר בשני כרטיסים נפרדים, הודות לבידול שעשינו לו בארץ. מבין שלושת כרטיסי הפרימיום - רק שניים רלוונטיים. התחרות הממשית מתקיימת בין הסנטוריון לוורלד סיגנייה של לאומי קארד. הכרטיס של ישראכרט אינו משתווה לרמה", הוא אומר.
בישראכרט מסכימים שהכרטיס נושא שם זהה - וורלד סיגנייה - אך בפועל, מדובר בשני כרטיסים שונים: "אני משוכנע שנהיה עדיפים בהטבות ובעטיפה הכללית", אומר משה ליבנת, סמנכ"ל השיווק בישראכרט.
את מהלך ההשקה המפתיע למדי של כרטיס הוורלד סיגנייה הוא מנמק בגישה אסטרטגית: "אנחנו לא מפרסמים עד שאנחנו לא עושים, ולכן נמנענו מלחשוף את העניין בשלבים המוקדמים. בכל מקרה, לא מדובר במחטף, אלא בחלק מהשירות ומהפורטפוליו של ישראכרט כנציגת מאסטרקארד בישראל".
פשוט כי פלטינה כבר יש לכולם
אירית בטאט, סמנכ"ל השיווק באמריקן אקספרס, סבורה שלכרטיס הסנטוריון אין מתחרים, ולכן שני השחקנים החדשים בענף אינם מהווים איום על פלח השוק היוקרתי של מחזיקי הסנטוריון. "אמנם צפוף בצמרת, אולם הכרטיס שלנו שומר על מעמדו הגבוה, אליו שואפים להגיע כל המפורסמים והעשירים בעולם כולו".
כיום מחזיקים בסנטוריון 400 ישראלים, 30% מעבר לתחזית של אמריקן אקספרס לשנת הפעילות הראשונה. בטאט מעריכה כי בישראל כ-3,000 לקוחות פוטנציאליים.
"הרעיון להביא את הכרטיס היוקרתי הפונה למאות בודדות של לקוחות פוטנציאליים בארץ, התעורר לאחר שכרטיס הפלטינה, שהיה היוקרתי עד כה, מיצה את עצמו במובן של כמות לקוחות גדולה ותפוצה המונית", אומר צימרמן.
ליבנת מסכים כי כרטיס הפלטינה הפך לנחלת הכלל, ומדגיש כי הצורך בכרטיס ללקוחות האלפיון העליון צמח מדרישות הבנקים. הוא מציין כי הבנקים הם אשר קובעים את מסגרת האשראי ואת תנאי קבלת כרטיס הוורלד סיגנייה של ישראכרט, בהתאם להון האישי.
גם בטאט מדגישה את צורך בבידול לאוכלוסיה המצומצמת ובעלת הדרישות הגבוהות, ומציינת כי "בעוד בחברות האחרות הפכו את מעמד כרטיס הפלטינה לזהב, עם עשרות אלפי לקוחות, אנחנו שמרנו על מעמדו". 3,200 לקוחות מחזיקים בכרטיס הפלטינה של אמריקן אקספרס שדמי אחזקתו הם 320 דולר לשנה. גם לקוחות הפלטינה נהנים משירות קונסיירז' ומפינוקים אחרים. מדברי בטאט משתמע כי את כרטיס הוורלד סיגנייה היא משווה בעיקר לכרטיס הפלטינה של אמריקן.
30 כרטיסים למופע של סטרייסנד
"ללקוחות הסנטוריון אנחנו מחזיקים שירות קונסיירז' פנימי של החברה, בשירות של אחד על אחד, שמשיג ללקוחות את כל מה שהם רוצים. הדבר מתאפשר בזכות המערך הבינלאומי של אמריקן אקספרס"., אומרת בטאט. דוגמה מהדרישות שנרשמו לאחרונה: 30 כרטיסים למופע של ברברה סטרייסנד בלונדון בהתראה קצרה, כרטיסים לגמר גביע אופ"א, למשחקי ה-NBA ועוד. בטאט מספרת על קשר יום יומי רציף של הלקוח עם מוקד השירות: "אנחנו משמשים גם כסוכן נסיעות וגם כעוזר אישי לכל עניין. המוטו שלנו הוא לגרום ללקוחות האלה, שכבר ראו כמעט הכול, להתרגש מרמת השירות הטובה ביותר שקיבלו. לקוחות סנטוריון משלמים 2,000 דולר בשנה, אבל מודעים לסכומים הרבים שחוסכים ולשווי הפינוקים שהם מקבלים. אלו לקוחות שמבלים זמן רב בחו"ל, וחוסכים כסף בביטוח, בטיסות, בחדרים משודרגים בבית המלון ועוד".
גם כרטיס הוורלד סיגנייה מעמיד ללקוחותיו שירותי קונסיירז', שירותים עסקיים לנסיעות, לענייני תיירות, תרבות ולייף סטייל. ההטבות ללקוחות לאומי קארד כוללות שירות VIP ברשת המלונות ישרוטל ומועדון יערות הכרמל, שיתופי פעולה עם מסעדות יוקרה, שת"פ עם חברת מאיר, יבואנית וולוו ויגואר, ועוד. מנגד, בישראכרט מעניקים כיום כניסה חינם למוזיאונים בארץ, כניסה לאתרי רשות הטבע והגנים והטבות במלון הסקוטי, במצפה הימים ובווילה גליליי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.