הערכות: גם הפניקס בוחנת המשך דרכה בפרויקט ביטוח החיים עם נס טכנולוגיות

לפני כשנה ביטלה הראל חוזה עם חברת שירותי המחשוב, בטענה שזו לא עמדה בהתחייבויותיה לגבי מועד סיום הפרויקט ועלותו * גורמים בפניקס: ההסכם לא מבוטל אלא נמשך

כשנה לאחר שחברת הביטוח הראל ביטלה את פרויקט המחשוב שביצעה עבורה חברת שירותי המחשוב נס טכנולוגיות , מסתמן כי הסכם נוסף של חברת ה-IT עם חברת ביטוח אחרת נמצא בסימן שאלה. כך נודע ל"גלובס".

הפעם מדובר בחברת הפניקס , שבנס חוששים לגבי המשך ההתקשרות עימה, ועל פי ההערכות בשוק, הפניקס שוקלת את המשך דרכה לגבי פרויקט שמבצעת עבורה חברת המחשוב בתחום ביטוח החיים. מדובר בפרויקט קשה וארוך מעצם טבעו, לאור מורכבות מערכות המיכון החדשות הנדרשות בענף הביטוח, לאחר שנים ארוכות של פיגור בתחום זה ביחס לענפים אחרים, כגון הבנקאות.

כזכור, בספטמבר האחרון הודיעה חברת הביטוח הראל כי היא מבטלת את הפרויקט המשותף שהיה לה עם נס בהיקף של כ-40 מיליון שקל, במה שנחשב לצעד נועז וחריג בשוק שירותי ה-IT המקומי. הראל טענה אז כי נס לא עמדה בהתחייבויותיה לגבי מועד סיום הפרויקט ועלותו. כבר בחודש ינואר עלה הסכסוך מדרגה, כאשר הראל הודיעה לבורסה על הגשת תביעה בגובה 100 מיליון שקל נגד נס במקביל לתביעה הדדית שהגישה נס. המשך הדיון בין החברות עבר להליך בוררות שעתיד להסתיים בקרוב.

אולם, הפרויקט בהראל היה משותף לה ולנס ולכך, כפי שציינה נס בעבר, עשויות להיות השלכות על חברות ביטוח נוספות. סוגיה זו מציפה בעייתיות נוספת ביחסי נס-הפניקס. הסיבה היא שגם להראל יש בעלות מסוימת על הפתרון שמספקת נס בתחום זה, מה שעשוי ליצור בעיות במקרה של אספקת התוכנה לגוף שלישי. כעת, נודע כי בהפניקס בוחנים אם וכיצד להמשיך את העבודה מול התוכנה שמספקת נס בעקבות ביטול הפרויקט עם הראל. יצוין כי לנס יש מספר פרויקטים נוספים שמבוצעים בהפניקס בתחומים שונים והם מסתכמים בכמה עשרות מיליוני שקלים.

בפניקס בחרו שלא להגיב, אולם גורמים בחברה מסרו כי ההסכם לא מבוטל אלא נמשך, ומנס נמסר כי "החברה אינה נוהגת לדון מעל דפי העיתונות ביחסיה עם הלקוחות".