הגאות בשוק הרכב החדש נמשכה גם בחודש אוגוסט, למרות חופשות הקיץ. כך עולה מדיווחים ראשוניים של יבואני רכב גדולים. בענף מעריכים כי נתוני מסירות הרכב הרשמיים לחודש אוגוסט, שיפורסמו בהמשך השבוע, יהיו גבוהים, אם כי לא ברמה של החודשים יוני ויולי. זאת בשל המשך המחסור בכלי רכב מדגמים מבוקשים, בעיקר משפחתיות מקבוצת שווי שימוש 2. זמן ההמתנה הטיפוסי לחלק מהמשפחתיות בנפח 1.6 ליטר ברמת הגימור הבסיסית נע כיום בין חודשיים לשלושה חודשים. עם זאת, בענף מציינים כי נמשכים ביקושים ערים גם לדגמים "פרטיים", כולל רכבי כביש-שטח, רכבי יוקרה וכדומה.
בשבוע שעבר נרשמו ביקושים ערים של לקוחות פרטיים לדגמים חדשים, שהושקו לראשונה בארץ. חברת דלק רכב רשמה בשבוע המכירות המלא הראשון 625 הזמנות של לקוחות פרטיים, לא כולל ציים, למאזדה 2 החדשה. כרבע מההזמנות הן לדגם ההתחלתי והשאר לדגם המאובזר יותר, שמחירו כ-106 אלף שקל.
החברה רשמה גם כ-250 הזמנות של לקוחות פרטיים לדגם פורד מונדיאו החדש. כ-11% מההזמנות היו לדגם הטורבו-דיזל האוטומטי והשאר של דגם ה-2.3 בנזין. כ-32% מכלל ההזמנות היו של דגם ה"טיטניום", המאובזר ביותר, שמתחרה בקבוצת שווי שימוש 5. כ-60% מההזמנות היו לדגם הסדאן, כ-6% מההזמנות לדגם הסטיישן והשאר לדגם החמש דלתות. הפדיון הכולל של דלק רכב ממכירות המונדיאו והמאזדה 2 בשבוע המכירות הראשון שלהם נאמד ב-105 מיליון שקל.
בענף הרכב מעריכים כי כאשר יחלו המכירות לציי הרכב, יוזרמו לשני הדגמים הזמנות גדולות פי ארבעה עד שישה מההזמנות שהתקבלו מלקוחות פרטיים. דלק רכב השקיעה סכום של כ-4.5 מיליון דולר (בערכים אמיתיים) בקמפיין ההחדרה של המכוניות.
בחברת יפנאוטו, יבואנית סובארו, מדווחים על כ-720 הזמנות של לקוחות פרטיים בשבוע המכירות הראשון של דגם ה-B3 המשפחתי החדש, שמחליף את האימפרזה. מדובר בהכנסות שמוערכות ב-84 מיליון שקל. המשלוח הראשון שמגיע לארץ הוזמן כולו, ובחברה נערכים כעת לספק את המשלוח השני בסוף ספטמבר. בחברה טרם פתחו את ההזמנות לחברות הליסינג ומעריכים כי הביקושים יהיו מאסיביים. יפנאוטו השקיעה כמיליון דולר בקמפיין ההחדרה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.