מנכ"ל רפקו הודה בעבירות מירמה שעלולות לעלות לו ב-300 שנה בכלא

בנט, מנכ"ל אחת מחברות הברוקרים הגדולות בעולם, הודה במירמה, הלבנת כספים ודיווח כוזב לרשות ניירות הערך

פיליפ ר. בנט, לשעבר מנכ"ל רפקו, אחת מחברות הברוקרים הגדולות בעולם בשוקי הקומודיטיס, פרץ שלשום (ו') בבכי במהלך הודאתו בקשירת קשר ובביצוע מעשה מירמה - סעיפי אישום שההרשעה בהם נושאת יותר מ-300 שנות מאסר.

בנט בן ה-59, שכיהן כיו"ר ומנכ"ל החברה, הודה ביותר מ-20 סעיפי אישום, כולל קשירת קשר לעבור על חוקי הסחר בניירות ערך, מירמה באמצעות הטלפון, מירמה בנקאית, הלבנת כספים ודיווח כוזב לרשות ניירות הערך של ארה"ב (SEC).

נציגי התביעה טענו שבנט הסתיר את הפסדי רפקו ואת הפסדיהם של לקוחות רפקו מרואי החשבון של החברה ומבעלי המניות של החברה. "ידעתי שאי-דיווח הוא עבירה על החוק", אמר בנט לבית המשפט, בעודו ממרר בבכי. "ידעתי שאני עובר על החוק. אני מתחרט מעומק הלב". הוא הוסיף כי הוא לוקח אחריות מלאה על מעשיו. "ברצוני להתנצל בפני משפחתי ובפני אלה שנפגעו מהתנהגותי".

בנט עזב את אולם בית המשפט כשהוא מסרב להגיב לשאלות הכתבים. "מר בנט התנצל בכנות בגין מעורבותו בפרשה", אמר עורך דינו, גארי נפטליס. "הוא הפגין פתיחות וכנות, וברצונו לשים קץ לפרשה".

רפקו יצאה לבורסה באוגוסט 2005, ולאחר שבועות ספורים בלבד פנתה לבית המשפט כדי שיכיר בה כבפושטת רגל, לאחר שדיווחה כי חברה בבעלותו של בנט חייבת לה 430 מיליון דולר וכי חוב זה הוסתר. בתגובה להודעה צללה מניית החברה. רפקו היתה אחת מהחברות הגדולות בעולם לשירותי ברוקרים בתחום הקומודיטיס והעסיקה 2,400 עובדים ב-14 מדינות.

נציגי התביעה אמרו שבנט, אזרח בריטניה, עתיד לבלות את שארית חייו בכלא, מכיוון שהנחיות מערכת המשפט הפדרלית דורשות עונש מאסר בסך 315 שנים בגין מעשיו. גזר דינו יוקרא ב-20 במאי.

לטענת רשויות המס בארה"ב בנט הסתיר הפסדים בשוקי ההון וכתוצאה מכך הגישה רפקו דו"חות כוזבים ל-SEC החל מסוף שנות התשעים. נציגי התביעה הוסיפו שבנט יידרש גם להשיב לממשלה נכסים בשווי כולל של 2.4 מיליארד דולר.

התביעה גם דרשה שבנט ייאסר ללא דיחוי, מכיוון ש-50 מיליון הדולר שאותם כבר הפקיד כערבות לשחרורו אינם מספיקים. השופטת סירבה להורות על מאסר מיידי. לעת עתה מקום הימצאו של בנט מנוטר באופן אלקטרוני, והוא מצוי במעצר-בית.