"נתניהו עבד בלונדון מבוקר עד ערב בהסברה של מדינת ישראל - אבל ערוץ 10 בחר להציג אותו כמי שערך מסע תענוגות בעת מצוקה ומלחמה"

בנימין נתניהו תובע 2 מיליון שקל והתנצלות פומבית מערוץ 10 בגין הוצאת דיבה: טוען כי הלך רק פעם אחת לתיאטרון, ושילם על הביקור מכיסו * "ערוץ 10 קיבל סחורה פגומה מגורם העוין את נתניהו - והציג אותה כתחקיר ללא בדל בדיקה"

יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, תובע בבית משפט השלום בתל-אביב כ-2 מיליון שקל מערוץ 10 ומחברת החדשות שלו, בטענה לפרסום לשון הרע בתחקיר אודות הוצאותיו הכספיות בסך 131 אלף שקל, במסע הסברה ללונדון שערך בזמן מלחמת לבנון השנייה.

באמצעות עוה"ד ד"ר יעקב וינרוט ועודד גזית טוען נתניהו, הדיבה התבטאה "הן בפרטים המסולפים, הן בפרטים שלא היו ולא נבראו, הן בפרטים שהוחסרו, הן בקונטקסט הכללי, הן בשיזור מארג הפרטים בתוכו, והן ברמיזות ובאינסינואציות על דרך ה'איניואנדו'".

בכתב התביעה נטען כי הוצאת הדיבה נעשתה ב"שתי כתבות בהן סופר סיפור דברים מסולף, חלקי, ומעוות אשר הכפיש את ח"כ נתניהו והציג אותו באופן שיש בו כדי להשפילו בעיני הבריות, לבזותו בשל מעשים והתנהגות או תכונות המיוחסים לו ולפגוע בו מבחינה ציבורית. הכתבות פורסמו באמצעות כתבים שונים - רביב דרוקר, עופר שלח, מיקי חיימוביץ' ואושרת קוטלר".

לטענתו, למרות שערוץ 10 ואנשיו ידעו שהמידע לכתבה הגיע מגורם העוין לנתניהו, הם לא בדקו את המידע בשבע עיניים, לא ביררו ולא דייקו ובכך "הפכו באופן מודע לכלי שרת של רדיפה פוליטית מכוונת".

"נתניהו עבד בלונדון מבוקר עד ערב בהסברה של מדינת ישראל - אבל ערוץ 10 בחר להציג אותו כמי שערך מסע תענוגות בעת מצוקה ומלחמה", נטען.

"ח"כ נתניהו נטל על עצמו בשבוע זה משימות רבות. המשימה המרכזית היתה להדוף את המתקפה התעמולתית נגד מדינת ישראל בזמן המלחמה. לשם כך הופיע ח"כ נתניהו מבוקר עד ערב בליווי אנשי שגרירות מדינת ישראל בלונדון, בעשרות רבות של הופעות ברשתות הטלויזיה והרדיו של בריטניה, וכן ברשתות בינלאומיות.

"כמו כן הופיע ח"כ נתניהו בפני אלפים רבים של יהודי בריטניה שהתקבצו בלונדון בכנס תמיכה גדול ומרשים במדינת ישראל. במסגרת זו קיים ח"כ נתניהו פגישות רבות עם מנהיגים, עיתונאים, מעצבי דעת קהל והכל במסגרת המטרות שלשמן הוא נשלח לבריטניה.

נתניהו טוען, כי הוא הוזמן למסע ההסברה ע"י הבונדס, יו"ר הכנסת וארגונים יהודיים מרכזיים בבריטניה. הוא הופיע מבוקר ועד ערב בהרצאות, בטלוויזיה ובכנסים, וקיים פגישות רבות עם מנהיגים, עיתונאים ומעצבי דעת קהל. בהיותו ראש ממשלה לשעבר ובשל מעמד אורחיו, הוא נפגש עימם במלון בו התגורר, וכמקובל אירח אותם, כשהוצאות האירוח נזקפו לחשבון חדרו, כמקובל". נתניהו מדגיש, שמדובר במלון מכובד, אך יש יקרים ממנו בלונדון בעשרות אחוזים.

הכתבה של רביב דרוקר הציגה את נתניהו כמי שניצל את נסיעת ההסברה למסע תענוגות אישי, כשבחלק מהמימון נשא "ארגון יהודי קטן בראשות מיליונר בריטי", שבבוא היום עשוי להציג את המימון כשטר לפירעון. לפי דרוקר, בני הזוג נתניהו שהו שבוע במלון היוקרתי "קונאוט", שהסתכמה ב-131 אלף שקל, מתוכם 11 אלף שקל בגין בילויים בתיאטרון, ועשרות אלפי שקלים על ארוחות, עיצוב שיער וכביסה.

באשר לתיאטרון הוא טוען, כי ביקר בו פעם אחת ובטעות חויב פעמיים, כאשר החשבון האמיתי הוא 5,500 שקל וכולל תשלום עבור המאבטחים. בנוסף, הוא שילם מכיסו הפרטי כ-12 אלף שקל לכיסוי הוצאותיו האישיות שכללו את הארוחה במסעדה, עיצוב השיער, הביקור בתיאטרון ורכישות אישיות שונות.

מי ששילם עבור הוצאות הנסיעה היתה הכנסת, ומי ששילם עבור הוצאות השהייה לא היה גורם עלום או ארגון קטן, אלא ארגון הבונדס והקהילות היהודיות בבריטניה.

"ח"כ נתניהו יטען כי מדובר בהכפשה הכוללת שקרים וכזבים, חצאי אמת, ועיוות דברים. הכתבות מציגות אותו כמי שערך מסע תענוגות נהנתני שעה שמדינת ישראל היתה נתונה במצור ובמצוק... כפי שפורט לעיל, אין שום קשר בין האמת לבין הצורה שבה הוצגו הדברים בכתבות... רק 48 שעות לפני פרסום הכתבה טרחו הנתבעות לשלוח שאלות לח"כ נתניהו, והן לא היו מוכנות להאריך את המועד על-מנת לאפשר לו להשיב להן תשובות מסודרות ובדוקות עם מכלול הנתונים בדבר נסיעות משנת 2005 ו-2006. הן אפילו לא הציגו לח"כ נתניהו את דפי החשבון שהוצגו לראווה בטלוויזיה".

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 20329/08).

העדים הצפויים: מראשי הקהילה היהודית באנגליה

במשפט הדיבה שינהל עו"ד יעקב וינרוט בשמו של יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, יעידו כמה מראשי הקהילות היהודיות באנגליה, חלקם גם אנשים המזוהים עם מפלגות אחרות. אחת העדויות הראשיות תהיה של האיש שביצע בפועל את התשלומים של בני הזוג נתניהו, איש הקשר של ארגון הקהילות, ג'ושוע ראו, שאינו מזוהה פוליטית.

העדות תכלול פרטים על הזמנות של אישים אחרים; הנוהגים הקיימים בנוגע להזמנת הופעות של ראשי אופוזיציה; והתייחסות לשהות במלון קונוט, שלדברי העדים אינה יוצאת דופן גם באירוח של גורמים ישראלים פחות בכירים. עוד יובאו עדויות או הודעות של גורמים על כך שנתניהו אירח במלונו אנשי תקשורת אמריקאים ואירופאים, אנשי ממשל בכירים ואנשי הקהילה היהודית, והוצאות האירוח חויבו במחיר המלון.

בתוך כך גייסה לשכת נתניהו את דורון לוי, לשעבר נציב מס הכנסה, לפרשת התשלומים שביצע נתניהו מכיסו הפרטי לשלושה גורמים בלשכתו. זאת, בתגובה להודעה שלטונות מס הכנסה על בדיקת הנושא. לוי עורך בדיקה ומגבש את תשובת נתניהו.