מייסד מיקרוסופט ויו"ר החברה, ביל גייטס, אמר היום כי מיקרוסופט שינתה את הפוקוס שלה לאחר קריסת עסקת יאהו . גייטס אמר כי החברה תתמקד בפיתוח עצמאי של פעילות עסקי הפרסום והחיפוש האינטרנטי, וזאת לאחר שהחברה נסוגה בסוף השבוע שעבר מהצעת הרכש אותה הציעה לחברת יאהו.
מיקרוסופט לא הציגה עד כה את האלטרנטיבות האסטרטגיות בהן תנקוט על מנת להתחרות עם מתחרתה הדומיננטית בתחומים אלה, גוגל , אשר מנכ"ל החברה סרגיי בריין אמר היום כי גוגל בוחנת את האפשרות לשיתוף פעולה ארוך טווח עם יאהו בתחום הפרסום המקוון.
גייטס אמר היום בעת ביקור בג'קארטה : "תמיד הרגשנו שאנחנו יכולים להיות טובים מאד בעצמנו, ועתה זוהי הדרך בה אנו מתכוונים להתמקד" והוסיף: "האסטרטגיה הסטנדרטית שלנו היא פשוט לשכור את שרותיהם של מהנדסים מעולים ולהפתיע את כולם ביכולת התחרות שלנו, אפילו מול חברות מובילות בתחומן" (רמז גייטס על גוגל).
גייטס הבהיר כי מיקרוסופט נותרה פתוחה לבצע רכישות, אך סירב להתייחס למועמדות אפשריות, כגון פייסבוק המתמחה בניהול רשתות חברתיות, בה מיקרוסופט כבר מחזיקה 1.6%.
מיקרוסופט פיתחה פלטפורמת חיפוש פרסומות, ורכשה את חברת aQuantive, המתמחה ביעוץ בתחום הפרסום המקוון בעבור 6 מיליארד דולר, אך פעילות האונליין של מיקרוסופט עדיין מפסידה כסף בארה"ב.
החברה תופסת נתח צנוע של 10% בארה"ב בתחום החיפוש באינטרנט, לעומת גוגל שלה 58% מן השוק ויאהו המחזיקה ב-22% משוק זה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.