אין ספק, הנושא החם היום הוא איכות הסביבה. אין גם ספק שקשה למצוא חברה מסחרית שאינה מנסה לרכוב על הגל הסביבתי כדי לשווק עצמה, ולעתים בדרך היא מצליחה באמת להועיל במשהו לסביבה. השאלה היא איך עושים את זה. בימים האחרונים מוצאים הורים לילדים בגנים פרטיים ברחבי הארץ מכתב מרגש ובו פונה אליהם חברת תנובה באמצעות טאדאמצ'יק - מועדון ההטבות של גני הילדים הפרטיים בישראל.
המכתב מסב את תשומת לבם לשמירה על כדור הארץ כנושא חינוכי ערכי המתחיל כבר בגן, ואליו מצורפים קופונים לקבלת בקבוקי יופלה חינם ובהנחה, לצד דוגמאות של מיחזור בקבוקי יופלה בפעילות בגן.
"מצורף פנקס המכיל שוברי מתנה והנחות ברכישת מארז של יופלה 360 ב-5 טעמים נפלאים", נכתב באובייקטיביות במכתב. "...בגמר השימוש החזירו את הבקבוקים הריקים לגן. הגננות יצרו יחד עם הילדים יצירות מקוריות ונפלאות תוך הטמעת תהליך המיחזור". בתום התהליך, כך מובטח, תיערך תחרות בין היצירות והיפות ביותר יזכו את הגנים בעשרות ספרי ילדים.
באתר של מועדון ההטבות טאדאמצ'יק שבבעלות "טאדאם שיווק ממוקד בע"מ", מצויין כי במועדון חברים כ-80 אלף הורים (40 אלף בתי-אב), שילדיהם לומדים בגני הילדים השייכים לארגון גני הילדים הפרטיים בישראל. ומדוע יש צורך במועדון? כך באתר: "הורים לילדים בגנים הפרטיים מוציאים אלפי שקלים בחודש... באמצעות ריכוז כוח הקניה הממוקד של עשרות אלפי משפחות, מציע המועדון לחבריו הטבות והנחות משמעותיות במגוון של מוצרים ושירותים הממוקדים כולם בצרכי המשפחות".
תגובת ליאור עילם, מבעלי טאדאם: "כדי לקדם את הנושא הסביבתי, מקור מימון הוא עניין הכרחי - וכך חברנו לתנובה. אני רואה בזה הרבה יותר חיובי משלילי משום שהפנייה המסחרית היא ישירות להורים כאשר הגננות אמורות למסור את המעטפה הסגורה להורים, ולא בתיק של הילדים. להבדיל מפרסום שעליו אין לנו שליטה, כאן להורים יש האוטונומיה להחליט מה לעשות עם המכתב ועם הקופונים".
"ברור שלחברה יש אינטרס שיווקי אולם מבחינתי זה מצב של win-win - לחברה המסחרית שנחשפת לקהל היעד שלה בצורה אתית, להורה יש היכולת להחליט אם ליהנות מההטבה, ואם נשאר עודף כסף מהמהלך הוא מועבר לגנים לטובת הדרכות כמו קורס החייאה".
*תגובת תנובה: "טאדאמצ'יק הוא הגוף המורשה היחידי לקיים פרויקטים, תחת סט של כללי אתיקה ברורים, בקרב הגננות וההורים שבגנים הפרטיים. המועדון הוקם על-ידי הורים לילדים בגנים הפרטיים בישראל, על מנת לוודא שכל פרויקט שיש בו מימד מסחרי ייעשה בצורה אתית, כשהכלל הראשון הינו שהפנייה הינה תמיד להורים ולעולם לא לילדים. ההורים כאנשים בוגרים, סוברנים להחליט על השתתפותם בפרויקט.
"ארגון הגנים הפרטיים בשיתוף טאדאמצ'יק חיפש שותף לפעילות בנושא מיחזור אריזות צריכה ופנו אלינו. שמחנו לשתף פעולה ולהרים את תרומתנו החברתית לנושא זה, שהוא בנפשו של כל מי שחרד לנושא איכות הסביבה בישראל. יש להדגיש כי הדיוור הופנה להורים ולגננות בלבד (ולא לילדים), שתגובתם לפרויקט מדהימה. למרות שכל הורה יכול להחליט האם להשתתף בפרויקט או לא, הרי שכמעט כולם לא רק שמחליטים להשתתף בפרויקט, אלא אף שמחים לעשות כן. פרויקט זה הוא אחד מתוך סדרה של פרויקטים בנושא איכות הסביבה, שיבוצעו עד סוף השנה. כל פרויקט נבדק טרם מימושו על ידי ארגון הגנים הפרטיים בישראל יחד עם הורים וגננות, ומעוצב בהתאם לתגובותיהם".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.