הקבינט החברתי-כלכלי בראשות שר האוצר, רוני בר-און, ושר התחבורה, שאול מופז, אישר היום (ג') את חידוש העבודות להקמת קו הרכבת המהיר לירושלים (A1), תוך הגדלת תקציב הקמת התשתיות ל-6.4 מיליארד שקל, לעומת הערכה של 3 מיליארד שקל במקור.
ההחלטה התקבלה לאחר קבלת תוצאות הבדיקה הכלכלית המעודכנת שהצביעה על עלייה במספר הנוסעים. שר האוצר החליט לבסוף ליישר קו עם מופז ולתמוך בהמשך הפרויקט למרות החריגה הגדולה בתקציב, זאת מאחר ומדובר בפרויקט לאומי בעל חשיבות אסטרטגית.
ממשרד האוצר נמסר כי כל ההליכים הסטטוטוריים לפרויקט כמעט והושלמו, וביטולו כעת יגרום נזק נוסף של מאות מיליוני שקלים לתקציב המדינה בגין ביטול חוזים וכו'.
בתוך כך, אישר הקבינט גם את המשך קידום הקמת מתקן ההתפלה באשדוד בהיקף של 100 מיליון מ"ק בשנה, באמצעות מקורות. בשל המשבר הקשה במשק המים, הוחלט להטיל על ועדת המכרזים הבין משרדית להתפלת מי ים לשקול את האפשרות להתקשר בפטור ממכרז בהסכם עם חברת בת של מקורות פיתוח וייזום להקמתו של מתקן ההתפלה באשדוד. החלטת ועדת המכרזים תינתן בתוך 30 יום.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.