יותר משנה מפרוץ המלחמה ונראה כי החזית מול חברות התעופה הזרות רק מסתבכת • במשרד התחבורה עדיין לא הצליחו להעביר את התיקונים הנדרשים בחוק, ובדרך לגיבושו ניתנה הצצה ללחצי לוביסטים ופוליטיקאים • בינתיים הבעיה לא קרובה לפתרון, ובעוד שהחברות הישראליות ממשיכות ליהנות מהמצב, בכירים בענף אומרים: "המשבר ייגמר רק כשהמלחמה תיגמר"
ריינאייר הסירה ממערכת ההזמנות את הטיסות לישראל עד סוף חודש מרץ • החברה פועלת כדי לקדם תיקון חקיקה שיעזור לה לחזור, אבל זה לא כל מה שהיא רוצה
חברת התעופה רשמה שיאים חדשים של הכנסות ורווח, בעיקר בזכות הדומיננטיות שלה בטיסות לארה"ב ולאירופה • ההכנסה הממוצעת מנוסע עלתה בשיעור דו-ספרתי, ובקופת המזומנים של החברה נצברו כבר יותר ממיליארד דולר • גם בכירי אל על נהנים מהפריחה בעסקיה, עם תוספת של מיליון שקל כמעט לשכרם
מינהל התעופה הפדרלי אישר לחברות ישראליות, לצד אל על, להפעיל טיסות לניו יורק • במשרד התחבורה דוחפים, אך בארקיע ככל הנראה לא מעוניינים, ובישראייר מתנים זאת בביטול "חוק טיבי" המטיל על חברות התעופה חובות צרכניות • מה יקרה למחירים אם יוסרו המכשולים?
חברת התעופה שוב שוברת שיאים ורושמת רווח של 187 מיליון דולר ברבעון השלישי • גם בשורת ההכנסות נשבר שיא חדש • אל על צופה כי ברבעון הרביעי התוצאות יהיו טובות מאוד, אבל פחות מאשר ברבעון האחרון • המניה השלימה בשנה האחרונה זינוק של 220%
מינהל התעופה הפדרלי של ארה"ב אישר לחברות ישראליות נוספות להפעיל את קו ישראל-ארה"ב - לבקשת רשות התעופה האזרחית • אלא שבדרך לטיסות של ארקיע וישראייר לארה"ב עומדים עדיין לא מעט מכשולים
אלה חברות התעופה שהגבירו את תדירות הטיסות שלהן מישראל, אז לאיזה יעדים הן יקרבו אותנו? • וגם: ישראייר מעלה את מחירי הכבודה - כמה זה יעלה לנו, ומדוע זה קורה? • חדשות התעופה
מתכננים לטוס בתקופה של אי-יציבות? קחו בחשבון שהזכויות שלכם לפיצוי כספי עלולים להיות מוגבלים בקרוב • האם תיקון בחוק שירותי תעופה יחזיר את החברות הזרות, ומה הסיכוי שזה יקרב את ישראייר להפעיל קו לארה"ב? • גלובס עושה סדר
ועדת הכלכלה תדון מחר בתיקון לחוק שירותי תעופה • בריטיש איירווייז יחד עם חברות נוספות מקדמת תיקון שעלול לפגוע בצרכנים, כעת חברה נוספת מוכנה להיחשף ומודה שנאלצה לשאת בעלויות של קרוב ל-4 מיליון יורו בשל חובות מכוח חוק שירותי תעופה
משרד התחבורה מקדם מהלך שיאפשר לארקיע ולישראייר להפעיל טיסות לצפון אמריקה • כיום אל על היא היחידה שפעילה בקו, וכניסת חברות נוספות תקל על העומסים ותביא ככל הנראה לירידה משמעותית במחירים
לפני כשנה שינתה הלשכה לסטטיסטיקה את שיטת מדידת מחירי הטיסות, ומאז הסעיף נע בחדות ומטלטל את המדד • האנליסטים מתקשים לחזות את האינפלציה, וגם המודלים מפספסים, אך יוצר המתודולוגיה החדשה לא מתרגש: "עדיף שהמדד יהיה נכון, לא שיהיה לחזאים קל" • וגם: השינוי המסתמן בחישוב מחירי הדירות
חברת התעופה ישראייר לגורמים בממשלה: על המדינה לשנות את חוק שירותי התעופה ולהתאימו למציאות הביטחונית המשתנה • חברות תעופה זרות כבר דרשו את התיקון לחוק • ברקע התיקון שיוכל לסייע להגביר את התחרות, אך עלול גם לפגוע בצרכנים, עומד גל של תביעות משפטיות נגד ישראייר, בעקבות ביטולי ושיבושי טיסות שנגרמו בשל המלחמה
וירג'ין אטלנטיק, שתכננה לשוב לישראל בספטמבר האחרון, מודיעה כי לא תשוב לארץ עד אוקטובר 2025 - לטענתה בשל "אתגרים הנובעים מזמינות של חלקי חילוף" • גם קבוצת לופטהנזה מודיעה על הארכת ביטולי הטיסות בנסיבות תפעוליות, ואיבריה מאריכה את הביטולים עד לתחילת השנה הבאה
אייר פראנס ו-ITA האיטלקית הודיעו כי לא ישיבו בקרוב לטוס לישראל, כאשר במקביל יש גם ירידה בביקוש לטיסות לאירופה • במקביל, בצל האירועים הקשים באמסטרדם, סוכני נסיעות מעידים על בקשות לביטול טיסות לעיר - אך מסתייגים ואומרים שהישראלים לא ממהרים לבטל את החופשה היקרה
לאחרי אירועי הפרעות הקשים נגד ישראלים באמסטרדם, משרד התחבורה וחברות התעופה נערכים להוצאת טיסות חילוץ לישראל • ארקיע, ישראייר ואל על יוציאו טיסות חילוץ, חלק מהן גם במהלך השבת • מה העלויות, והאם יש מספיק טיסות? • גלובס עושה סדר
בחברות התעופה הזרות המעטות שעוד פעילות בישראל מודיעים על ביטולים לאחר נפילת שברי יירוט של רקטה בנתב"ג • בין המבטלות גם חברות שהביעו אמון בישראל בזמן המלחמה
אל עלארה"בארקיעבריטיש איירוויסהמומלצותחברות תעופהישראיירישראל במלחמהלואו קוסטנתב"ג