הפרסומת של פרויקט מסע, שהופק בשיתוף משרד ראש הממשלה ו
הסוכנות היהודית, היא
הפרסומת המדוברת ביותר השבוע. הפרסומת אחראית על 67% מכלל השיחה על פרסומות ברשת.
הקמפיין, באמצעות משרד הפרסום דרורי-שלומי, כולל סרטון בו מופיעים יהודים המדומים לנעדרים שתמונותיהם מתנוססות על לוחות מודעות תחת הכיתוב "LOST" ("אבוד"). הקמפיין עורר סערה גדולה והרבה אמוציות בקרב הגולשים ברשת, שבאו לידי ביטוי בכ-800 פוסטים ארוכים ומנומקים.
מחולל השיחה העיקרי, שאחראי ל-91% מכלל השיחה, הוא הרגש שהתעורר בגולשים כלפי הקמפיין ויוזמיו. 89% מכלל הדנים בנושא הביעו דעה שלילית: מתוכם טענו 55% כי הקמפיין מעודד גזענות ושנאה. 21% טענו כי הקמפיין "פתטי ומכוער", וכי העובדה שנעשה על חשבון משלם המסים מביישת אותם.
19% נוספים טענו כי הדתיים משתלטים על המדינה, מערימים קשיים על הרוצים להתגייר ומבריחים את העם היהודי ממדינתו. 5% טענו כי המדינה מתערבת יתר על המידה בחייהם של החיים בחו"ל.
לעומתם, 11% ציינו לטובה את הפקת הקמפיין. אלה טענו כי הפקת הקמפיין הינה חיובית, מעבירה מסר חינוכי לשמירת היהדות ונבדלות מעם אחר, ונותנת הזדמנות ליהודים מהגולה להכיר את העם והמדינה. 5% נוספים מכלל הדנים על הקמפיין עסקו בנושא נישואי תערובת.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.