תאגיד המכוניות הגרמני מרצדס-בנץ רכש את הזכויות השמיות לארינה בשנחאי. ה"ניו יורק טיימס" מפרסם כי עבור השם "מרצדס-בנץ ארינה" תשלם החברה למפעילי האולם בן 18 אלף המקומות סכום המוערך ב-75-100 מיליון דולר, בהסכם ל-10 שנים. מדובר בהסכם הראשון בסין בו רוכשת חברה מסחרית את הזכויות השמיות לאצטדיון ספורט.
ההסכם הוא חלק ממהלך שיווקי של מרצדס-בנץ להיכנס לשוק הסיני. ב-9 החודשים האחרונים הגדילה החברה ב-55% את כמות מכירת הרכבים שלה בסין. ההסכם ייכנס לתוקף ב-2011.
עד היום נמנעו בסין מלתת שמות מסחריים למקומות ציבוריים. אלא שמאז סיום המשחקים האולימפיים, משהתברר כי עלות אחזקת המתקנים שנבנו עבור בייג'ין 2008 יקרה מאוד, מנסים בכל דרך לצמצם את העלויות, גם דרך מכירת הזכויות השמיות. גם הניסיון בשנה האחרונה למכור את הזכויות השמיות של האצטדיון האולימפי "קו הציפור" לא צולח בינתיים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.